DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 27 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7794
Title: Чинники, що впливають на розвиток психосоматичних розладів у дітей із затримкою психомовленнєвого розвитку
Authors: Мугаль, С. О.
Keywords: затримка психомовленнєвого розвитку
психосоматичний розлад
емоційні переживання
задержка психоречевого развития
психосоматическое расстройство
эмоциональные переживания
delay psychospeech development
psychosomatic disorder
emotional distress
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Мугаль С. О. Чинники, що впливають на розвиток психосоматичних розладів у дітей із затримкою психомовленнєвого розвитку / С. О. Мугаль // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 140-144.
Abstract: У статті розглядається системний аналіз теоретичних та практичних матеріалів досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених щодо комплексного вивчення проблеми виникнення та розвитку психосоматичних розладів у дітей із затримкою психомовленнєвого розвитку. Також розглядаються сучасні тенденції щодо виявлення чинників, що впливають на розвиток дітей із ЗПМР, а також питання щодо виявлення зв‘язку між особливостями особистості, змістом та характеристикою психотравми та специфічністю ураження органу або системи органів. На сьогодні з‘ясовані основні чинники ризику розвитку психосоматичних розладів, а також затримки психомовленнєвого розвитку, які свідчать про існування спільних патогенетичних ланок їх формування. Визначення загальних психологічних чинників є неможливим без звернення до психологічних особливостей, які обумовлюють вразливість чи резистентність стресу, що роблять можливим саме психосоматичний спосіб реагування на стрес. При наявності емоційного переживання, яке не блокується психологічним захистом, а переходить у соматизацію та уражує відповідну йому систему органів, функціональний етап ураження переростає у деструктивно-морфологічні зміни у соматичній системі, здійснюється генералізація психосоматичного захворювання. Подається огляд та аналіз психосоматичних розладів в основі яких лежить реакція на емоційне переживання, яка супроводжується функціональними змінами та патологічними порушеннями в органах.
В статье рассматривается системный анализ теоретических и практических материалов исследований отечественных и зарубежных ученых по комплексному изучению проблемы возникновения и развития психосоматических расстройств у детей с задержкой психоречевого развития. Также рассматриваются современные тенденции по выявлению факторов, влияющих на развитие детей с ЗПМР, а также вопросы по выявлению связи между особенностями личности, содержанием и характеристикой психотравмы и специфичностью поражения органа или системы органов. На сегодня выяснены основные факторы риска развития психосоматических расстройств, а также задержки психоречевого развития, свидетельствующие о существовании общих патогенетических звеньев их формирования. Определение общих психологических факторов невозможно без обращения к психологическим особенностям, которые обусловливают уязвимость или резистентность стресса, делающих возможным именно психосоматический способ реагирования на стресс. При наличии эмоционального переживания, которое не блокируется психологической защитой, а переходит в соматизации и поражает соответствующую ему систему органов, функциональный этап поражения перерастает в деструктивно-морфологические изменения в соматической системе, осуществляется генерализация психосоматического заболевания. Дается обзор и анализ психосоматических расстройств в основе которых лежит реакция на эмоциональное переживание, сопровождающаяся функциональными изменениями и патологическими нарушениями в органах.
The article considers the systematic analysis of the theoretical and practical materials research of domestic and foreign scholars on the comprehensive study of the problem of the emergence and development of psychosomatic disorders in children with delayed development psychospeech. It also discusses the current trends to identify factors affecting the development of children with MCHN, as well as questions to identify the relationship between personality characteristics, content and characteristics of trauma and specificity defeat organ or organ system. Today clarified the main risk factors for psychosomatic disorders, as well as delays psychospeech development, suggesting the existence of common pathogenetic mechanisms of their formation. Identification of common psychological factors can not be without recourse to the psychological characteristics that determine vulnerability or stress resistance, making it possible psychosomatic way to respond to stress. In the presence of emotional experience, which is not blocked by the psychological defense, and goes to somatization and affects its corresponding organ system function block lesion develops into a destructive and morphological changes in the somatic system, implemented generalization of psychosomatic disease. Provides an overview and analysis of psychosomatic disorders which are based on the response to an emotional experience, accompanied by functional changes and pathological disorders in organs.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7794
Appears in Collections:Випуск 27

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mugal.pdf401.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.