Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічна сутність у визначенні поняття «освітнє середовище»

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Петько, Людмила Василівна
dc.date.accessioned 2015-07-02T09:32:52Z
dc.date.available 2015-07-02T09:32:52Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Петько Л.В. Актуальність формування професійно орієнтованого іншомовного навчального середовища в умовах університету / Л.В.Петько // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: збірник наукових праць. – Переяслав-Хмельницький, 2014. – Вип. 33. – С. 128–141. Pet'ko L.V. Aktual'nist' formuvannja profesijno orijentovanogo inshomovnogo navchal'nogo seredovyshha v umovah universytetu [Actuality of forming of the professionally oriented educational environment in the conditions of university] / Gumanitarnyj visnyk DVNZ «Perejaslav-Hmel'nyc'kyj derzhavnyj pedagogichnyj universytet imeni Grygorija Skovorody»: [zbirnyk naukovyh prac']. – Perejaslav-Hmel'nyc'kyj, 2014. – Vyp. 33. – S. 128–141. uk_UA
dc.identifier.issn 2308-5126
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7452
dc.description Андрущенко, 2012 – Андрущенко В. Роздуми про освіту: філософія та методологія / В.Андрущенко. – К. : МП Леся, 2012. – 784 с. Арендачук, 2012 – Арендачук И.В. Образовательная среда вуза как фактор психолого-педагогических рисков / И.В.Арендачук [Электронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.sgu.ru/sites/default/files/textdocsfiles/2013/07/15/arendachuk_egorova.pdf Биков, 2007 – Биков .Ю.В. Моделі системи освіти і освітнього середовища / В.Ю.Биков // Актуальні проблеми модернізації соціальних систем / Щоквартальний науково-практичний журнал. – Харків: НТУ «ХПІ», 2007. – С. 31–38. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.kpi.kharkov.ua/archive/%D0%9D%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%B Биков, 2008 – Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія. – К. : Атіка, 2008.– 684 с. Бойчук, 2007 – Бойчук Ю.Д. Сучасні підходи до забезпечення природовідповідності освітнього середовища / Ю.Д.Бойчук // Біологія та валеологія : зб. наук. пр. — Х. : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2007. — Вип. 9. ― С. 152–158. Виневская, 2013 – Виневская А.В. Организационные условия моделирования мобильной образовательной среды вуза / А.В.Виневская // Концепт. – 2013. – № 05 (май). – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://e-koncept.ru/2013/13112.htm. Гершунский, 1998 – Гершунский Б.С. Философия образования для ХХІ века (В поисках практико-ориентированных образовательных концепций). – М. : Совершенство, 1998. – 608 с. Гончаров, 2013 – Гончаров В.І. Світоглядно-культурологічна матриця українського вчителя : автореф. дис ... д-ра філос. наук: 09.00.10 / В.І. Гончаров. – Київ, 2013. – 34 с. Дороніна, 2014 – Дороніна Т.О. Сучасні підходи до визнання сутності та структури освітнього середовища / Т.О.Дороніна // Педагогіка вищої та середньої школи: зб.наук.праць. – Вип. 40. – Кривий Ріг : Друкарня Романа Козлова, 2014. – С. 179–186. Дьюи, 1925 – Дьюи Дж. Школа и общество / пер. с англ. – М. : Работник просвещения, 1925. – 127 с. Єжова, 2011 – Єжова О.О. Формування ціннісного ставлення до здоров’я учнів професійно-технічних навчальних закладів: монографія / О.О. Єжова. – Суми : Вид-во «МакДен», 2011. – 412 с. Лебедева, 1996 – Лебедева В.П. Школоведческие аспекты моделирования развивающей образовательной среды // В.П.Лебедева, В.А.Орлов, В.И.Панов // Первая российская конференция по экологической психологии : тезисы, Москва, 3–5 декабря, 1996. – М., 1996. – С. 101–103. Луговий, 1997 – Луговий В.І. Управління освітою / В.І.Луговий. – К. : Вид-во УАДУ, 1997. – 302 с. Муравьёва, 2012 – Муравьёва Г.Е. Проектирование образовательного процесса в педагогическом вузе на основе компетентносного подхода: монография / Г.Е.Муравьёва, В.В.Моргулина. Шуя. : ФГБОУ ВПО «ШГПУ», 2012. Николаева, 2013 – Николаева А.Д. Управление по задачам как особая форма стратегического управления образованием / А.Д.Николаева // Инновации в образовании ; гл.ред. И.В.Сыромятников, 2013. – № 12. – С. 27–35. Панов, 2007 – Панов В.И. Психодидактика образовательных систем: теория и практика / В.И.Панов. – М. : Питер, 2007. – 347 с. Проектирование…, 2009 – Проектирование образовательного процесса в средней и высшей школе: монография / ред. Г.Е.Муравьёва. – Шуя. : ФГБОУ ВПО «ШГПУ», 2009. Розин, 2007 – Розин В.М. Философия образования: Этюды-исследования / В.М.Розин. – М. : Изд-во Московского психолого-социального института; Воронеж : Изд-во НПО «МОДЭК», 2007. – 576 с. Рубцов, 2002 – Рубцов В.В. Проектирование развивающей образовательной среды школы / В.В.Рубцов, Т.Г.Ивошина. – М. : МГППУ, 2002. – 271 с. Секрет, 2011 – Секрет І.В. Формування іншомовної професійної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів в умовах дистанційної освіти: монографія / І.В.Секрет. Дніпродзержинськ, 2011. – 385 с. Слободчиков, 1997 – Слободчиков В.И. Образовательная среда: реализация целей образования в пространстве культуры / В.И.Слободчиков // Новые ценности образования: культурные модели школ. – 1997. – Вып. 7. – С. 174–184. Соціологічна…, 2008 – Соціологічна енциклопедія / укладач В.Г.Городяненко. – К. : «Академвидав», 2008. – 456 с. Тихомиров, 2000 – Тихомиров В.П. Открытое образование: предпосылки, проблемы и тенденции развития / В.П.Тихомиров. – М. : МЭСИ, 2000. – 240 с. Ясвин, 2001 – Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию / В.А.Ясвин. – М. : Смысл, 2001. – 366 с. Jonassen, 2000 – Jonassen David H. Mindtools: Affording Multiple Knowledge Representations for Learning / David H. Jonassen, Chad S.Carr // Computers as cognitive tools / S/P/ Lajoie (Ed.), 2000. – Volum 2 [Web site]. – Access mode : http://web.missouri.edu/jonassend/Mindtoolschapter.pdf Wilson, 1995 – Wilson B. Metaphors for instruction: Why we talk about learning environments / B. Wilson // Educational Technology, 1995. – 35(5). – Р. 25–30. REFERENCES Andruschenko, 2012 – Andruschenko V. Rozdumi pro osvItu: fIlosofIya ta metodologIya / V.Andruschenko. – K. : MP Lesya, 2012. – 784 s. Arendachuk, 2012 – Arendachuk I.V. Obrazovatelnaya sreda vuza kak faktor psihologo-pedagogicheskih riskov / I.V.Arendachuk [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: http://www.sgu.ru/sites/default/files/textdocsfiles/2013/07/15/arendachuk_egorova.pdf Bikov, 2007 – Bikov .Yu.V. ModelI sistemi osvIti I osvItnogo seredovischa / V.Yu.Bikov // AktualnI problemi modernIzatsIYi sotsIalnih sistem / Schokvartalniy naukovo-praktichniy zhurnal. – HarkIv: NTU «HPI», 2007. – S. 31–38. [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: http://www.kpi.kharkov.ua/archive/%D0%9D%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%B Bikov, 2008 – Bikov V.Yu. Modeli organizatsiynih sistem vidkritoyi osvyti: monografyya. – K. : Atyka, 2008.– 684 s. Boychuk, 2007 – Boychuk Yu.D. Suchasni pidhodi do zabezpechennya prirodovidpovidnosti osvitnogo seredovischa / Yu.D.Boychuk // Biologiya ta valeologiya : zb. nauk. pr. — H. : HNPU Im. G.S. Skovorodi, 2007. – Vip. 9. – S. 152–158. Vinevskaya, 2013 – Vinevskaya A.V. Organizatsionnyie usloviya modelirovaniya mobilnoy obrazovatelnoy sredyi vuza / A.V.Vinevskaya // Kontsept. – 2013. – # 05 (may). – [Elektronniy resurs]. – Rezhim dostupu: http://e-koncept.ru/2013/13112.htm. Gershunskiy, 1998 – Gershunskiy B.S. Filosofiya obrazovaniya dlya XXI veka (V poiskah praktiko-orientirovannyih obrazovatelnyih kontseptsiy). – M. : Sovershenstvo, 1998. – 608 s. Goncharov, 2013 – Goncharov V.I. SvItoglyadno-kulturologIchna matritsya ukraYinskogo vchitelya : avtoref. dis ... d-ra fIlos. nauk: 09.00.10 / V.I. Goncharov. – Kiyiv, 2013. – 34 s. Doronina, 2014 – Doronina T.O. Suchasni pidhodi do viznannya sutnostI ta strukturi osvitnogo seredovischa / T.O.DoronIna // Pedagogika vischoyi ta serednoyi shkoli: zb.nauk.prats. – Vip. 40. – Kriviy Rig : Drukarnya Romana Kozlova, 2014. – S. 179–186. Dyui, 1925 – Dyui Dzh. Shkola i obschestvo / per. s angl. – M. : Rabotnik prosvescheniya, 1925. – 127 s. Ezhova, 2011 – Ezhova O.O. Formuvannya tsinnisnogo stavlennya do zdorov’ya uchniv profesiyno-tehnichnih navchalnih zakladiv: monografIya / O.O. Ezhova. – Sumi : Vid-vo «MakDen», 2011. – 412 s. Lebedeva, 1996 – Lebedeva V.P. Shkolovedcheskie aspektyi modelirovaniya razvivayuschey obrazovatelnoy sredyi // V.P.Lebedeva, V.A.Orlov, V.I.Panov // Pervaya rossiyskaya konferentsiya po ekologicheskoy psihologii : tezisyi, Moskva, 3–5 dekabrya, 1996. – M., 1996. – S. 101–103. Lugoviy, 1997 – Lugoviy V.I. Upravlinnya osvitoyu / V.I.Lugoviy. – K. : Vid-vo UADU, 1997. – 302 s. Muravyova, 2012 – Muravyova G.E. Proektirovanie obrazovatelnogo protsessa v pedagogicheskom vuze na osnove kompetentnosnogo podhoda: monografiya / G.E.Muravyova, V.V.Morgulina. Shuya. : FGBOU VPO «ShGPU», 2012. Nikolaeva, 2013 – Nikolaeva A.D. Upravlenie po zadacham kak osobaya forma strategicheskogo upravleniya obrazovaniem / A.D.Nikolaeva // Innovatsii v obrazovanii ; gl.red. I.V.Syiromyatnikov, 2013. – # 12. – S. 27–35. Panov, 2007 – Panov V.I. Psihodidaktika obrazovatelnyih sistem: teoriya i praktika / V.I.Panov. – M. : Piter, 2007. – 347 s. Proektirovanie…, 2009 – Proektirovanie obrazovatelnogo protsessa v sredney i vyisshey shkole: monografiya / red. G.E.MuravYova. – Shuya. : FGBOU VPO «ShGPU», 2009. Rozin, 2007 – Rozin V.M. Filosofiya obrazovaniya: Etyudyi-issledovaniya / V.M.Rozin. – M. : Izd-vo Moskovskogo psihologo-sotsialnogo instituta; Voronezh : Izd-vo NPO «MODEK», 2007. – 576 s. Rubtsov, 2002 – Rubtsov V.V. Proektirovanie razvivayuschey obrazovatelnoy sredyi shkolyi / V.V.Rubtsov, T.G.Ivoshina. – M. : MGPPU, 2002. – 271 s. Sekret, 2011 – Sekret I.V. Formuvannya InshomovnoYi profesIynoYi kompetentnostI studentIv vischih tehnIchnih navchalnih zakladIv v umovah distantsIynoYi osvIti: monografIya / I.V.Sekret. DnIprodzerzhinsk, 2011. – 385 s. Slobodchikov, 1997 – Slobodchikov V.I. Obrazovatelnaya sreda: realizatsiya tseley obrazovaniya v prostranstve kulturyi / V.I.Slobodchikov // Novyie tsennosti obrazovaniya: kulturnyie modeli shkol. – 1997. – Vyip. 7. – S. 174–184.Tekst dlya perevoda Sotsiologichna…, 2008 – SotsIologIchna entsiklopedIya / ukladach V.G.Gorodyanenko. – K. : «Akademvidav», 2008. – 456 s. Tihomirov, 2000 – Tihomirov V.P. Otkryitoe obrazovanie: predposyilki, problemyi i tendentsii razvitiya / V.P.Tihomirov. – M. : MESI, 2000. – 240 s. Yasvin, 2001 – Yasvin V.A. Obrazovatelnaya sreda: ot modelirovaniya k proektirovaniyu / V.A.Yasvin. – M. : Smyisl, 2001. – 366 s. Jonassen, 2000 – Jonassen David H. Mindtools: Affording Multiple Knowledge Representations for Learning / David H. Jonassen, Chad S.Carr // Computers as cognitive tools / S/P/ Lajoie (Ed.), 2000. – Volum 2 [Web site]. – Access mode : http://web.missouri.edu/jonassend/Mindtoolschapter.pdf Wilson, 1995 – Wilson B. Metaphors for instruction: Why we talk about learning environments / B. Wilson // Educational Technology, 1995. – 35(5). – Р. 25–30. uk_UA
dc.description.abstract У статті на основі проведеного автором теоретичного дослідження наводяться тлумачення понять «освітній простір», «освітнє середовище» у філософській, педагогічній, психологічній, соціологічній площині; розкрито педагогічну сутність феномену «освітнє середовище»; проаналізовано визначення понять «освітній простір» та «освітнє середовище»; визначено основні відмінності між ними та запропоновано авторську модель класифікацій освітнього середовища: особистісно розвивальна, комунікативно-орієнтована, антрополого-психологічна, психодидактична, еко-психологічна, природовідповідна, соціокультурна, професійно-практична, інформаційна, конструктивістська. На прикладі наукових розвідок українських і зарубіжних учених обосновується доцільність навчання майбутніх випускників університету в професійно орієнтованому іншомовному середовищі, що сприятиме до адаптації в майбутній діяльності. Обгрунтовується роль освітнього середовища у навчально-виховному процесі навчального закладу та підготовці майбутніх випускників університету до професійної діяльності. uk_UA
dc.description.abstract Петько Людмила Васильевна. Педагогическая сущность в определении понятия «образовательная среда». На основе проведеного автором теоретического исследования приводятся точки зрения понимания представителями педагогики, социологии, психологии, философии феноменов «образовательное пространство» и «образовательная среда»; раскрыто педагогическое содержание концепта «образовательная среда»; проанализированы определения «образовательное пространство» и «образовательная среда»; определены основные отличия между ними и предложена авторская модель классификаций образовательной среды: личностно-развивающая, коммуникативно-ориентированная, антрополого-психологическая, психодидактическая, природосоответствующая, социокультурная, еко-психологическая, профессионально-практичная, информационная, конструктивистская. На примере научных поисков украинских и зарубежных учёных обосновывается целесообразность обучения будущих выпускников университета в профессионально ориентированной иноязычной среде, что способствует адаптации в будущей профессиональной деятельности. Обосновывается роль образовательной среды в учебно-воспитательнолм процессе учебного заведения и подготовки будущих выпускников университета к профессиональной деятельности. Ключевые слова: система образования, образовательное пространство, образовательная среда, профессионально ориентированная иноязычная среда обучения, студент , университет. uk_UA
dc.description.abstract Pet’ko Ludmyla. Actuality of forming of the professionally oriented educational environment in the conditions of university. The article is devoted to the modern tendencies of the higher school development – the signing of the Pedagogical Constitution of Europe that will serve to be included of Ukrainian youth in European scientific, humanitarian and cultural space, accented a problem of the renewal of foreign language education of the future teachers’ in the Pedagogical University. The article focuses on forming of the professionally oriented educational environment in the conditions of university. This will assist external academic mobility of students. The author analyses and estimates the indicated problem from point of modern scientific researches in this direction of the Ukrainian and foreign scientists, shows linguistic priorities, describes the problems in foreign language teaching, and forming of the professionally oriented teaching environment in the conditions of university. The author stresses that the most important point is accepted Pedagogical Constitution of Europe (Germany, 2013) which examines preparation of new teacher as one of primary aims for incorporated Europe of the third millennium, where knowledge of the foreign languages is determined like one of the professional and cultural components of becoming of future teacher, what requires intensification of linguistic strategies. In this direction, information of questioning of students of Ukrainian, Polish, Russian and Kazakh universities in the field of foreign languages knowledge is analyzed, The modern tendencies of changes of university education in the way of forming of the professionally oriented teaching environment in the conditions of university are considered. The dynamics of professional preparation of future teachers in the way of forming of the professionally oriented teaching environment in the conditions of university are described Key words: Pedagogical Constitution of Europe, future teachers, foreign language education, foreign languages, professionally oriented educational environment, university. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогіка;
dc.subject професійно орієнтоване іншомовне навчальне середовище uk_UA
dc.subject система освіти uk_UA
dc.subject освітній простір uk_UA
dc.subject освітнє середовище uk_UA
dc.subject навчально-виховний процес uk_UA
dc.subject професійно орієнтоване іншомовне навчальне середовище uk_UA
dc.subject університет uk_UA
dc.subject система образования uk_UA
dc.subject образовательное пространство uk_UA
dc.subject образовательная среда uk_UA
dc.subject профессионально ориентированная иноязычная среда обучения uk_UA
dc.subject студент uk_UA
dc.subject университет uk_UA
dc.subject learning space uk_UA
dc.subject learning environment uk_UA
dc.subject education process uk_UA
dc.subject student, university uk_UA
dc.subject.classification 378.14 uk_UA
dc.title Педагогічна сутність у визначенні поняття «освітнє середовище» uk_UA
dc.title.alternative Pedagogical Point of Learning Environment in the Theoretical Approaches uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу