DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики » Випуск 24 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6706
Title: Використання інтерактивних засобів навчання у формуванні технічних знань майбутніх учителів технологій
Authors: Федорова, О.В.
Keywords: інтерактивні засоби навчання
проектування уроку
технічні знання
мультимедіа
мультимедіа-технології
гіпермедіа
гіпермедіа-технології
мультимедіа-презентація
interactive teaching methods
lesson design
technical knowledge
multimedia
multimedia technology
hypermedia
hypermedia technology
multimedia presentation
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
Abstract: В даній статті автором розглядається питання формування технічних знань майбутніх вчителів технологій через впровадження у процес підготовки студентів інтерактивних засобів навчання. Це викликано тим, що вони стали засобом підвищення продуктивності праці у всіх сферах діяльності людини. Різко зріс обсяг необхідних знань, і за допомогою традиційних способів і методик викладання вже неможливо підготувати необхідну кількість високопрофесійних фахівців. Крім того в статті проведено дослідження поглядів вчених на поняття "технічне знання", розглянуті види технічних знань, якими повинен володіти майбутній педагог, значущість технічної підготовки вчителів технологій.
In this article the author discusses the formation of technical knowledge of future teachers through the introduction of technology in the process of preparing students interactive learning tools. This is due to the fact that they have become a means to improve productivity in all spheres of human activity. Dramatically increased the amount of the required knowledge, and using traditional methods and techniques of teaching is no longer possible to prepare the required number of highly qualified specialists. Society needs people who know how to determine the need to obtain information, analyze and synthesize new knowledge. Such a person must do it all quickly enough, using modern technology, and based on the latest scientific achievements. Only under such conditions is possible success. Vision of the purpose and means of education is often the teachers and students are not the same. Pupils justifiably consider their teachers unable to give them what they need, boring lessons at school, and the knowledge that they gain in the classroom, unnecessary. The main reasons for this is the lack of training for teachers in the use of electronic resources, the lack of education conditions for the use of educational software and information and communication technologies, the lack of techniques to use interactive tools for teaching. In the actual teaching practice one of the key components in shaping the future of technology teacher as a professional is his technical training. With the rise of technical sciences, subject of study which is the machinery and processes, it became necessary to release a separate kind of knowledge – technical. In this regard, the author investigated the views of scientists on the concept of " technical knowledge" covers the kinds of technical knowledge, which should have a future teacher, the importance of technical training for teachers of technology.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6706
Appears in Collections:Випуск 24

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fedorova.pdf293.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.