DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики » Випуск 24 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6705
Title: Педагогічні технології формування професійної моделі майбутнього вчителя іноземної мови
Authors: Левченко, Я.Е.
Keywords: педагогічна технологія
спрямованість особистості
мовні компетенції
когнітивні
комунікативні уміння й навички
pedagogical technology
personal orientation
language competence
cognitive
communicative skills and experiences
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
Abstract: У статті обґрунтовано розробку педагогічної технології формування мотиваційного, емоційного, когнітивного, рефлексивного, діяльнісного компонентів професійної спрямованості особистості майбутнього вчителя іноземної мови, що сприяє розвитку когнітивних, комунікативних, професійно орієнтованих умінь і навичок, мовних компетенцій, ознайомлення з особливостями викладання фахових дисциплін, специфікою майбутньої професії.
Working out pedagogical technology of forming professional orientation of future foreign language teacher’s personality is grounded in the article. The aim of this technology is developing cognitive, communicative, professional-oriented skills and experiences, language competence, mastering the peculiarities of teaching special disciplines, specific features of future profession. In the process of forming professional orientation of future foreign language teacher’s personality it is useful to put into practice the interaction, the synthesis, the complex of technologies of interactive teaching, the technology of cooperative learning, the personality-oriented technology, the technology of module and problem teaching, the technology of personal and professional development of future teachers. In order to form professional model of future foreign language teacher during teaching the special discipline “English Lexicology” such kinds of exercises have been used which contain logical and subject connection between other disciplines of the psychological and pedagogical cycle (e.g. Basics of Pedagogical Skill), special, methodological cycle (The Methodology of Teaching English Language in Schools, Country studies, English Language). These exercises are peculiar instrument of teaching, the way of communication and control of knowledge, skills of future teachers. This instrument gives future teachers the opportunity to master the peculiarities of teaching one or another subject, specific features of future profession, meeting pupils, their needs, skills, experiences; helps to find out motivational connection and take an interest in any exercises which are the didactic ground for forming components of professional orientation of future foreign language teacher’s personality, such as: emotional, motivational, reflexive, cognitive, activity.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/6705
Appears in Collections:Випуск 24

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levchenko.pdf267.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.