Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Спортивний брендинг як об'єкт наукового аналізу на підставі вивчення публікацій у міжнародній наукометричній базі Web of Science Core Collection

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Стадник, С. О.
dc.contributor.author Окунь, Д. О.
dc.date.accessioned 2024-02-27T08:42:41Z
dc.date.available 2024-02-27T08:42:41Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Стадник, С. О. Спортивний брендинг як об'єкт наукового аналізу на підставі вивчення публікацій у міжнародній наукометричній базі Web of Science Core Collection / С. О. Стадник, Д. О. Окунь // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. – Вип. 2 (174). – С. 175-184. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/44253
dc.description.abstract Дослідження спрямоване на систематизацію сучасних наукових уявлень про спортивний брендинг. Була вивчена література зі спортивного брендингу, включена до бази даних Web of Science Core Collection за період з 2005 року до 2023 року. Використовувалися бібліометричні методи обробки інформації у контексті спортивного брендингу. Програмне забезпечення VOSviewer використовувалося для візуального аналізу з погляду публікації, автора, країни, журналів, цитування та ключових слів із побудовою бібліометричних карт, візуалізація кластерної щільності, ваги – цитати. Після перевірки було включено загалом 388 публікацій з бази Web of Science. Побудовані бібліометричні карти дозволили визначити найбільш затребувані напрями досліджень із вивчення досліджуваної проблеми, дати комплексний аналіз проблеми, визначити пріоритетні наукові напрями у цій галузі. uk
dc.description.abstract Sports branding is a systematic process of communication with a mass audience, aimed at creating a special sports culture: understanding the need to maintain a healthy lifestyle; maintaining interest in sports activities; formation of a positive image of the country through large-scale events, etc. Branding technologies are currently actively used not only by sports clubs, individual athletes, public authorities, but also by non-profit physical culture and sports organizations. The study is aimed at systematizing modern scientific ideas about sports branding. Sports branding literature included in the Web of Science Core Collection database for the period 2005 to 2023 was examined. Bibliometric methods of information processing were used in the context of sports branding. VOSviewer software was used for visual analysis in terms of publication, author, country, journals, citations and keywords with construction of bibliometric maps, visualization of cluster density, weight - citations. After screening, a total of 388 publications from the Web of Science database were included. The constructed bibliometric maps made it possible to determine the most popular areas of research to study the problem under study: sports branding as an effective tool for forming the country's image; branding of sports events; social media as a tool for sports branding; the importance of brands in the professional sports industry; athletes personal branding. The use of the VOSviewer program, version 1.6.18, made it possible to provide a comprehensive analysis of the problem, to identify priority research areas in this area: the principles of using sports branding as a mechanism for constructing a territorial brand, as well as technologies for promoting sports brands in social media. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова uk
dc.subject спортивний брендинг uk
dc.subject бренд-менеджмент uk
dc.subject спортивний маркетинг uk
dc.subject VOSviewer uk
dc.subject бібліометричні карти uk
dc.subject sports branding uk
dc.subject brand management uk
dc.subject sports marketing uk
dc.subject bibliometric maps uk
dc.title Спортивний брендинг як об'єкт наукового аналізу на підставі вивчення публікацій у міжнародній наукометричній базі Web of Science Core Collection uk
dc.title.alternative Sports branding as an object of scientific analysis based on the study of publications in the international scientometric database Web of Science Core Collection uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 796.011.1:796.035:796.072.065.4]
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/UDU-nc.series15.2024.2(174).38


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics