Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток змісту літературного краєзнавства у школах Закарпаття (кінець ХІХ - початок ХХІ століття)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Марфинець, Надія Василівна
dc.date.accessioned 2023-11-14T14:17:23Z
dc.date.available 2023-11-14T14:17:23Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Марфинець, Надія Василівна. Розвиток змісту літературного краєзнавства у школах Закарпаття (кінець ХІХ - початок ХХІ століття) : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки / Марфинець Надія Василівна ; наук. кер. Опачко М. В. ; М-во освіти і науки України, Ужгородський нац. ун-т. – Ужгород, 2014. – 280 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42930
dc.description.abstract Дисертація присвячена дослідженню розвитку змісту літературного краєзнавства у школах Закарпаття кінця XIX – початку XXIст. На основі історикопедагогічних джерел виокремлено і охарактеризовано п’ять періодів розвитку. Визначено основні напрями літературного краєзнавства у шкільництві краю: громадянсько-патріотичний, історико-культурний, фольклорно-народознавчий, морально-ціннісний, проаналізовано їхній зміст. Висвітлено специфіку реалізації змісту через навчальні програми, підручники, посібники, педагогічну періодику. Проаналізовано методи, засоби, прийоми літературно-краєзнавчої діяльності. Подано схему реалізації змісту регіонального компонента з літературного краєзнавства у сучасній школі. Обгрунтовано структуру електронного посібника з літературного краєзнавства, представлено результати його експертної оцінки. uk
dc.description.abstract Диссертация посвящена исследованию развития содержания литературного краеведения в школах Закарпатья конца XIX – начала XXI вв. На основе историко -педагогических источников выделены и обоснованы с учетом общественнополитических, идеологических и научно-педагогических детерминант пять периодов развития. Определены основные направления литературного краеведения: гражданско-патриотический, историко-культурный, фольклорно-народоведческий, морально-ценностный, проанализировано их содержание. Освещена специфика реализации содержания с помощью учебных программ, учебников, пособий по литературному краеведению. Проанализированы методы, средства, приемы литературно-краеведческой деятельности. Обоснована схема реализации содержания литературного краеведения в современной школе. Освещены вопросы дидактических принципов разработки экспериментального поссобия по литературе родного края для школ Закарпатья, представлены результаты экспертной оценки его содержания. uk
dc.description.abstract This research focuses on the development of the literary content of local history in schools Transcarpathia end XIX – beginning of XXI century. Based on historical and pedagogical sources singled out and characterized five periods of development. The main directions of the literary school of ethnology in the region: civic, patriotic, historical, cultural, folklore and ethnology, moral values, analyzes their contents. Deals with the specific implementation of content across curricula, textbooks, manuals, educational periodicals. The methods, tools, techniques and local history of literary activity. Posted circuit implementation of the content of the regional component of literary local history in the modern school. The structure of the electronic textbook of literary ethnography, presents the results of peer review of its contents. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject літературне краєзнавство uk
dc.subject програми uk
dc.subject підручники uk
dc.subject форми uk
dc.subject методи uk
dc.subject засоби літературно-краєзнавчої діяльності uk
dc.subject шляхи реалізації змісту uk
dc.subject електронний посібник з літературного краєзнавства uk
dc.subject литературное краеведение uk
dc.subject программы uk
dc.subject учебники uk
dc.subject формы uk
dc.subject методы uk
dc.subject средства литературно-краеведческой деятельности uk
dc.subject схема реализации содержания uk
dc.subject учебное пособие по литературе родного края uk
dc.subject literary studies uk
dc.subject programs uk
dc.subject manuals uk
dc.subject forms uk
dc.subject methods uk
dc.subject tools and local history of literary activities through the implementation of content uk
dc.subject an electronic guide to literary local history uk
dc.title Розвиток змісту літературного краєзнавства у школах Закарпаття (кінець ХІХ - початок ХХІ століття) uk
dc.title.alternative Развитие содержания літературного краеведения в школах Закарпатья (конец XIX - начало XXI века) uk
dc.title.alternative The development of the literary content of local history in schools in Transcarpathia (end XIX - beginning of XXI century) uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 372.88(477.87)“18/20”


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу