Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Історичний аспект розвитку інклюзії: від включення до організації інклюзивного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти в Україні із 1990-х рр. по 2020-і рр.

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коноз, О. Б.
dc.date.accessioned 2023-10-12T13:45:42Z
dc.date.available 2023-10-12T13:45:42Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Коноз, О. Б. Історичний аспект розвитку інклюзії: від включення до організації інклюзивного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти в Україні із 1990-х рр. по 2020-і рр. / О. Б. Коноз // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 93. – С. 64-70. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42505
dc.description.abstract Актуальним питанням сьогодні є розвиток і виживання в умовах воєнного стану, збереження контингенту, підтримка інклюзивного навчання в усіх закладах освіти, збереження професійної та професійно-технічної освіти, організація офлайн-навчання в областях, де немає прямих сутичок чи прямих воєнних дій, онлайн-навчання та змішаного навчання в небезпечних регіонах. Починаючи з 24 лютого 2022 року Україна отримує підтримку у сфері освіти від міжнародних організацій, ЄС та урядів іноземних країн. Зокрема, для здійснення освітнього процесу в умовах воєнного стану та вдосконалення дистанційного навчання триває забезпечення освітян цифровими девайсами, необхідним побутовим обладнанням, а також шкільними автобусами для підвезення здобувачів освіти. Згідно з дослідженням Київського міжнародного інституту соціології до топ-категорій населення, які зіштовхуються з бар’єрами несприйняття, 58 відсотків респондентів вказали осіб з інвалідністю, 28 відсотків – осіб у віці 55 років і старше, 27,4 відсотка – маломобільних осіб. Така ситуація зумовлена низьким рівнем культури усвідомлення сутності і важливості створення безбар’єрного простору, а також забезпечення рівності в українському суспільстві (як серед суб’єктів прийняття управлінських рішень всіх рівнів, так і окремих громадян). Крім того, спостерігається брак культури спілкування та сприйняття в суспільних групах тих людей, які за певними ознаками (стать, раса, фізичні можливості, вік, досвід тощо) відрізняються від інших. uk
dc.description.abstract Development trends are defined as: globalization and internationalization, states of crisis, transition from industrial to post-industrial society, accelerated development of the private sector of education, dependence of competitiveness on economic activity, commercialization of education, knowledge-intensive education and integration into production, the "phenomenon of massification" of higher education, the process of "obsolescence » of knowledge, «continuous learning». The current issue today is the development and survival in the conditions of martial law, the preservation of the contingent, the support of inclusive education in all educational institutions, the preservation of vocational and vocational education, the organization of offline education in areas where there are no direct clashes or direct military actions, online education and blended learning in dangerous regions. Starting from February 24, 2022, Ukraine receives support in the field of education from international organizations, the EU and foreign governments. In particular, in order to carry out the educational process under martial law and improve distance learning, the provision of digital devices, necessary household equipment, and school buses for the transportation of education seekers continues. According to a study by the Kyiv International Institute of Sociology, among the top categories of the population facing barriers of non-acceptance, 58 percent of respondents indicated persons with disabilities, 28 percent – persons aged 55 and older, and 27.4 percent – persons with reduced mobility. This situation is caused by a low level of cultural awareness of the essence and importance of creating a barrier-free space, as well as ensuring equality in Ukrainian society (both among subjects of management decision-making at all levels and individual citizens). In addition, there is a lack of culture of communication and perception in social groups of those people who differ from others based on certain characteristics (gender, race, physical capabilities, age, experience, etc.). uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject включення uk
dc.subject інклюзивне навчання uk
dc.subject безбар’єрне середовище uk
dc.subject особи з особливими освітніми потребами uk
dc.subject тенденції розвитку uk
dc.subject inclusion uk
dc.subject inclusive education uk
dc.subject barrier-free environment uk
dc.subject persons with special educational needs uk
dc.subject development trends uk
dc.title Історичний аспект розвитку інклюзії: від включення до організації інклюзивного навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти в Україні із 1990-х рр. по 2020-і рр. uk
dc.title.alternative The historical aspect of the development of inclusion: from inclusion in the organization of inclusive education in institutions of professional (vocational and technical) education in Ukraine from the 1990s to the 2020s uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373–056.2/3(091)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.93.13


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу