Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців в освітньому середовищі закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Марченко, О. Г.
dc.contributor.author Сидоренко, І. І.
dc.date.accessioned 2023-03-01T08:04:49Z
dc.date.available 2023-03-01T08:04:49Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Марченко, О. Г. Формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців в освітньому середовищі закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання / О. Г. Марченко, І. І. Сидоренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 89. – С. 107-112. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.89.22 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39349
dc.description.abstract У статті на підставі вивчення положень нормативно-правових актів, які регламентують професійне спілкування правоохоронців, теоретико-джерельної бази, аналізу емпіричного кількісно-якісного матеріалу обґрунтовано акту- альність проблеми формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців як невід’ємного складни- ка їхньої професійної компетентності. Іншомовну комунікативну компетентність правоохоронців охарактеризовано як професійно-особистісне утворення, що інтегрує наявність певних життєвих цінностей, установок (аксіологічний компонент), знання та адекватне використання мовних засобів (когнітивний компонент), мовленнєво-комунікаційних умінь (діяльнісний компонент), особистісних якостей, необхідних для ефективного іншомовного професійного спіл- кування. Визначено сприятливі та гальмівні фактори впливу на перебіг досліджуваного процесу на змістово-профе- сійному, корпоративно-етичному, особистісно-культурному рівнях. Доведено, що іншомовне професійне спілкування є базовим для формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців. Показано, що організація ефективного іншомовного професійного спілкування передбачає формування освітнього середовища із заданими пара- метрами. Освітнє середовище правового закладу вищої освіти схарактеризоване як сукупність специфічних умов нав- чання, що впливають на просторове та функціональне просторове об’єднання суб’єктів освітньої діяльності, між якими встановлюються тісні, різнопланові, індивідуальні та групові, формальні та міжособистісні взаємозв’язки та реалізуються особистісні, освітні, службові, професійні потреби, інтереси, здібності комунікаторів. Проаналі- зовано можливості освітнього середовища закладу вищої освіти щодо формування іншомовної комунікативної ком- петентності правоохоронців. З’ясовано, що серед чисельних компонентів освітнього середовища найбільш впливо- вими щодо формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців є змістовий (інформаційне поле для задоволення освітніх потреб комунікаторів), комунікативний (комфортна емоційно-психологічна атмосфера, яка допомагає курсантам долати мовні та психологічні бар’єри іншомовного спілкування), організаційно-управлінський (матеріально-технічне та навчально-технологічне підґрунтя освітнього процесу, запровадження інформаційно-кому- нікаційних технологій у навчанні іншомовному професійному спілкуванні). У перспективі передбачається уточнити критерії та показники, динаміку рівнів сформованості іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців внаслідок експериментальної перевірки впливу освітнього середовища закладу вищої освіти правого профілю. uk
dc.description.abstract The article substantiates the relevance of the problem of the formation of foreign language communicative competence of law enforcement officers as an integral component of their professional competence based on the theoretical and source base, analyses of empirical quantitative and qualitative material substantiated the relevance of the problem of formation of foreign language communicative competence of law enforcement officers as an integral component of their professional competence. Foreign language communicative competence of law enforcement officers is characterized as a professional formation that integrates the presence of certain life values, attitudes (axiological component), knowledge and adequate use of language tools (cognitive component), speech and communication skills (activity component), personal qualities necessary for effective foreign language professional communication. Favorable and inhibiting factors influencing the course of the researched process at content- professional, corporate-ethical, personal-cultural levels were determined. It has been proven that foreign language professional communication is basic for the formation of foreign language communicative competence of law enforcement officers. It is shown that the organization of effective foreign language professional communication involves the formation of an educational environment with given parameters. The educational environment of a legal institution of higher education is characterized as a set of specific learning conditions affecting the spatial and functional spatial association of subjects of educational activity, between which close, diverse, individual and group, formal and interpersonal relationships are established and personal, educational, service, professional needs, interests, abilities of communicators. The possibilities of the educational environment of the institution of higher education regarding the formation of foreign language communicative competence of law enforcement officers have been analyzed. It was found that among the numerous components of the educational environment, the most influential in the formation of foreign language communicative competence of law enforcement officers are content (information field to meet the educational needs of communicators), communicative (a comfortable emotional and psychological atmosphere that helps cadets overcome linguistic and barriers of foreign language communication), organizational and administrative (material-technical and educational-technological basis of the educational process, introduction of information and communication technologies in teaching foreign language professional communication). In the future, it is planned to clarify the criteria and indicators, the dynamics of the levels of formation of the foreign language communicative competence of law enforcement officers as a result of experimental verification of the influence of the educational environment of the institution of higher education of the legal profile. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject іншомовна комунікативна компетентність uk
dc.subject професійне спілкування uk
dc.subject освітнє середовище uk
dc.subject заклад вищої освіти із специфічними умовами навчання uk
dc.subject правоохоронець uk
dc.subject foreign language communicative competence uk
dc.subject professional communication uk
dc.subject educational environment uk
dc.subject higher education institution with specific study conditions uk
dc.subject law enforcement officers uk
dc.title Формування іншомовної комунікативної компетентності правоохоронців в освітньому середовищі закладу вищої освіти із специфічними умовами навчання uk
dc.title.alternative Formation of another language communicative competence of law officers in the educational environment of a higher education institution with specific learning conditions uk
dc.type Article uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics