Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Рефлективне навчання з математики: рівень наукового розвитку, впровадження у практику освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Коростіянець, Т. П.
dc.date.accessioned 2023-02-27T10:48:41Z
dc.date.available 2023-02-27T10:48:41Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Коростіянець, Т. П. Рефлективне навчання з математики: рівень наукового розвитку, впровадження у практику освіти / Т. П. Коростіянець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 89. – С. 72-76. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.89.15 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39332
dc.description.abstract В статті розглядаються теоретичні та методичні підходи до розуміння рефлексивного навчання у математичній освіті. Визначені причини неуспішності учнів з математичних дисциплін, однією з яких є слабке включення рефлек- сивних стратегій у навчальну діяльність. Учні не можуть визначити наявні у них інтелектуальні ресурси, не знають, що вони знають, що вони вміють, який у них досвід. Тобто є слабка включеність психологічних механізмів у регуляції математичної діяльності учнів. Відзначено,що проблема стимулювання пізнавальної діяльності суб’єктів на основі відображення їх психічних процесів стала поштовхом до розвитку рефлексивного підходу до навчання (рефлексивного навчання). Зараз важливість і необхідність розвитку цього підходу в освіті не тільки не заперечується, а й підкреслю- ється провідними вченими нашої країни. Формулюється визначення рефлексивного навчання, під яким розуміємо в широкому практичному сенсі здатність людини до самоаналізу, осмислення й переосмислення своїх предметно-соціальних відносини з навколишнім світом, та констатується сучасний стан цього феномену в математичній освіті. Включення рефлексивного навчання у про- цес математичної освіти бачиться автором як один із шляхів підвищення ефективності та якості математичної освіти. Сучасний аналіз навчального процесу та численних досліджень показав, що уроки математики позитивно вплива- ють на розвиток рефлексивних процесів учнів. Проте слід вважати, що взаємозв’язок між математичною діяльністю учнів і роботою їх рефлексивних процесів взаємозалежний. Як навчальна математична діяльність сприяє розвитку рефлексії, так і рефлексивне навчання сприятиме позитивній динаміці розвитку математичних навичок. Рефлексивне навчання математики визначається як навчання, основний акцент якого робиться на здатності осмислювати резуль- тати математичної діяльності та специфічні пізнавальні дії, які до них привели. На наш погляд, враховуючи труд- нощі математичної освіти, методика рефлексивного навчання математики зробить процес вивчення математики більш усвідомленим. Поступово в учнів, студентів розвиватимуться здібності до самостійного вивчення математики та відповідальність за свою навчальну діяльність. uk
dc.description.abstract The article examines theoretical and methodological approaches to understanding reflective learning in mathematics education. The reasons for the failure of students in mathematical disciplines are determined, one of which is the weak inclusion of reflective strategies in educational activities. Students cannot identify their intellectual resources, do not know what they know, what they can do, what experience they have. That is, there is a weak inclusion of psychological mechanisms in the regulation of students' mathematical activity. It was noted that the problem of stimulating the cognitive activity of subjects based on the reflection of their mental processes became the impetus for the development of a reflective approach to learning (reflective learning). Now the importance and necessity of developing this approach in education is not only not denied, but also emphasized by the leading scientists of our country. The definition of reflective learning is formulated, under which we understand in a broad practical sense the ability of a person to self-analyze, understand and rethink his subject-social relations with the surrounding world, and the current state of this phenomenon in mathematics education is ascertained. The author sees the inclusion of reflective learning in the process of mathematics education as one of the ways to improve the efficiency and quality of mathematics education. Modern analysis of the educational process and numerous studies have shown that mathematics lessons have a positive effect on the development of students' reflective processes. However, it should be considered that the relationship between students' mathematical activity and the work of their reflective processes is interdependent. As educational mathematical activities contribute to the development of reflection, so reflective learning will contribute to the positive dynamics of the development of mathematical skills. Reflective mathematics learning is defined as learning that focuses on the ability to make sense of the results of mathematical activities and the specific cognitive actions that led to them. In our opinion, taking into account the difficulties of mathematics education, the method of reflective teaching of mathematics will make the process of learning mathematics more conscious. Gradually, pupils and students will develop the ability to independently study mathematics and responsibility for their educational activities. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject рефлексія uk
dc.subject рефлексивне навчання uk
dc.subject метакогнітивні вміння uk
dc.subject інтелект uk
dc.subject математичні задачі uk
dc.subject методика навчання математики uk
dc.subject труднощі щодо математики uk
dc.subject reflection uk
dc.subject reflective learning uk
dc.subject metacognitive skills uk
dc.subject intelligence uk
dc.subject mathematical problems uk
dc.subject mathematics teaching methods uk
dc.subject difficulties in mathematics uk
dc.title Рефлективне навчання з математики: рівень наукового розвитку, впровадження у практику освіти uk
dc.title.alternative Reflective teaching in mathematics: the level of scientific development, implementation in educational practice uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу