Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Концептуальні основи діалогу культур в європейському освітньому просторі

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Радул, С. Г.
dc.contributor.author Радул, І. Г.
dc.date.accessioned 2023-02-14T08:51:25Z
dc.date.available 2023-02-14T08:51:25Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Радул, С. Г. Концептуальні основи діалогу культур в європейському освітньому просторі / С. Г. Радул, І. Г. Радул // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Спецвипуск. Том 2. – С. 87-90. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.spec.2.16 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39154
dc.description.abstract У статті визначено концептуальні основи діалогу культур в європейському освітньому просторі. Діалог культур знайшов практичне втілення в освітній практиці країн Європи. Діалог культур – це система цінностей іншої культури, долання стереотипів, синтез інонаціонального та самобутнього, що веде до взаємозбагачення та входження до загального світового та європейського культурного контексту. В європейському освітньому просторі діалог культур має реалізовуватись через взаємодію різних культур на базі рівності, довіри та толерантності та повноцінне взаєморозуміння суб’єктів діалогу культур, які є носіями певних культурних рис, сформованих під впливом рідної куль-тури та її соціального і культурного контексту. Діалог культур в освітньому просторі Європи виступає освітньою стратегією. В освітньому просторі діалог культур виступає як контрастивно-зіставна освітня стратегія. Реалізація ефективного діалогу культур є пріоритетним завданням сучасної вітчизняної та європейської освіти. Питанням міжкультурного діалогу, міжкультурного виховання присвячується увага не лише окремих науковців, а й відповідних організацій Ради Європи. Так, прийнято та затверджено низку декларацій, проєктів та програм: Проєкт освіти та культурного розвитку мігрантів (1981 р.); Рекомендації Кабінету міністрів Ради Європи з підготовки викладачів на засадах культурного підходу (1984 р.); Проєкт “Демократія, права людини, меншини; освітні та культурні аспекти” (1997 р.); “Освіта на базі принципу демократичної моральності” (2000 р.); Міжкультурна проблема в системі освіти: релігійне розмаїття, діалог в Європі (2002 р.); Декларація постійної Конференції європейських міністрів освіти: “Міжкультурна освіта; керування розмаїттям, зміцнення демократії”; матеріали Міжнародного семінару з проблем міжкультурного діалогу в університетському кампусі (2008 р.), Біла книга з міжкультурного діалогу “Жити разом у рівності й гідності” (2008 р.) uk
dc.description.abstract The article defines the conceptual foundations of the dialogue of cultures in the European educational spaciousness. The dialogue of cultures found its practical embodiment in the educational practice of European countries. The dialogue of cultures is a system of values of another culture, overcoming stereotypes, synthesis of the non-national and the original, which leads to mutual enrichment and entry into the general world and European cultural context. In the European educational spaciousness, the dialogue of cultures should be implemented through the interaction of different cultures on the basis of equality, trust and tolerance and full mutual understanding of the subjects of the dialogue of cultures. They act as carriers of certain cultural traits, formed under the influence of their native culture and its social and cultural context. The dialogue of cultures in the educational spaciousness of Europe acts as an educational strategy. In the educational spaciousness, the dialogue of cultures acts as a contrastive and comparative educational strategy. Implementation of an effective dialogue of cultures is a priority task of modern national and European education. Not only individual scientists, but also relevant organizations of the Council of Europe are paying attention to issues of intercultural dialogue and intercultural education. Thus, a number of declarations, projects and programs were adopted and approved: The project of education and cultural development of migrants (1981); Recommendations of the Cabinet of Ministers of the Council of Europe on teacher training based on the cultural approach (1984); The project “Democracy, human rights, minorities; educational and cultural aspects” (1997); “Education based on the principle of democratic morality” (2000); Intercultural problem in the education system: religious diversity, dialogue in Europe (2002); Declaration of the Standing Conference of European Ministers of Education: “Intercultural education; managing diversity, strengthening democracy”; materials of the international seminar on the problems of intercultural dialogue in the university campus (2008), White book on intercultural dialogue “Living together in equality and dignity” (2008). uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject діалог uk
dc.subject діалог культур uk
dc.subject міжкультурна взаємодія uk
dc.subject суб’єкт діалогу культур uk
dc.subject європейський освітній простір uk
dc.subject dialogue uk
dc.subject dialogue of cultures uk
dc.subject European educational spaciousness uk
dc.subject intercultural interaction uk
dc.subject subject of the dialogue of cultures uk
dc.title Концептуальні основи діалогу культур в європейському освітньому просторі uk
dc.title.alternative Conceptual basis of the dialogues of cultures in the European educational spaciousness uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу