Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток методичної компетентності викладача ЗВО як науково-педагогічна проблема

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Яковенко, О. І.
dc.date.accessioned 2022-10-06T14:02:39Z
dc.date.available 2022-10-06T14:02:39Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Яковенко, О. І. Розвиток методичної компетентності викладача ЗВО як науково-педагогічна проблема / О. І. Яковенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 221-227. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.43. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38082
dc.description.abstract У пропонованій статті актуалізується питання розвитку однієї з найважливіших складових професійної ком- петентності викладачів ЗВО, а саме методичної. Зазначається, що викладач ЗВО повинен бути методично озброє- ним для успішного здійснення педагогічної діяльності, тобто бути методично компетентним. Розкривається зміст поняття «методична компетентність» у світлі сучасної освітньої парадигми на підставі аналізу наукової літерату- ри з окресленої проблеми. Автор доходить думки, що науковці, визначаючи дане поняття недостатньо однозначні більш враховуючи педа- гогічні, психологічні чи професійні аспекти діяльності та пропонує власне визначення: методична компетентність викладача ЗВО ‒ це здатність застосовувати системну комбінацію знань, умінь і навичок у галузі методики для опти- мального поєднання методів свідомого оперування педагогічними засобами у здійсненні професійного навчання сту- дентів ЗВО. Наголошено, що формування і розвиток методичної компетентності викладача ЗВО відбувається в ході професій- ної, гуманітарної, соціальної, економічної, природничої, наукової підготовки та безпосередньої практичної діяльності. Також відзначається різноманіття поглядів науковців на структуру методичної компетентності викладачів ЗВО, що зумовлено їх розумінням методичної компетентності та загальною необхідністю підвищення кваліфікації викла- дачів ЗВО. На підставі наукового аналізу, до структури методичної компетентності викладача ЗВО автор відносить наступ- ні компоненти: ціннісно-мотиваційний, когнітивний, функціонально-діяльнісний, рефлексивний, експертно-оцінний. Зазначено, що усі компоненти структури методичної компетентності існують не відокремлено, а в сукупності. Визначено, що специфіка методичної компетентності як виду професійної готовності полягає в її особистісно-мо- тиваційному та діяльнісному характері, вона формується і розвивається в ситуаціях реального вирішення професій- них проблем, що виникають. Автором висвітлено три напрямки розвитку методичної компетентності: методологічно-цільовий, організацій- но-формувальний, оціночно-результативний. Зауважено на необхідності предметно-методичного супроводу викладача ЗВО для вдосконалення його професій- но-педагогічної діяльності. uk
dc.description.abstract The proposed article actualizes the development of one of the most important components of the professional competence of teachers of MoS, namely methodical. It is noted that the teacher should be methodically armed for a successful implementation of pedagogical activity, that is, to be methodologically competent. The content of the concept of "methodological competence" in the light of a modern educational paradigm on the basis of an analysis of scientific literature on the defined problem is revealed. The author reaches the opinion that scientists, defining this concept is not clear enough considering pedagogical, psychological or professional aspects of activity and offers its own definition: Methodical competence of the teacher – is the ability to apply a systemic combination of knowledge, skills and skills in the field of methodology for optimal combination of methods of conscious operating Pedagogical means in implementing professional training of students. It is emphasized that the formation and development of methodological competence lecturer takes place during professional, humanitarian, social, economic, natural, scientific training and direct practical activity. Also, the diversity of the views of scholars on the structure of methodological competence of teachers of the department, due to their understanding of methodological competence and a general need for advanced training of teachers. Based on scientific analysis, the author's methodological competence includes the following components: value-motivational, cognitive, functional-activity, reflexive, expert-evaluation. It is noted that all components of the structure of methodological competence exist not separately, and in aggregate. It is determined that the specifics of methodological competence as a type of professional readiness lies in its personal-motivational and activity character, it is formed and develops in situations of real solution to professional problems that arise. The author highlights three directions of development of methodological competence: methodologically target, organizational- molding, evaluative-effective. It is noted for the need for objective-methodical accompaniment of the teacher to improve its professional-pedagogical activities. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject викладач ЗВО uk
dc.subject методична компетентність uk
dc.subject структура методичної компетентності uk
dc.subject розвиток методичної компетентності uk
dc.subject супровід uk
dc.subject lecturer uk
dc.subject methodical competence uk
dc.subject structure of methodological competence uk
dc.subject development of methodological competence uk
dc.subject accompanying uk
dc.title Розвиток методичної компетентності викладача ЗВО як науково-педагогічна проблема uk
dc.title.alternative Development of methodological competence lecturer as a scientific and pedagogical problem uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу