Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Діагностика здатності майбутніх учителів географії до професійного самовдосконалення

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ємчук, Т. В.
dc.contributor.author Чубрей, О. С.
dc.contributor.author Ячнюк, М. О.
dc.date.accessioned 2022-09-30T12:49:16Z
dc.date.available 2022-09-30T12:49:16Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Ємчук, Т. В. Діагностика здатності майбутніх учителів географії до професійного самовдосконалення / Т. В. Ємчук, О. С. Чубрей, М. О. Ячнюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 86. – С. 77-84. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.86.15. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/38019
dc.description.abstract Розглядаються результати дослідження здатності до професійного самовдосконалення майбутніх вчителів гео- графії. Текст роботи засвідчує актуальність проблеми професійного самовдосконалення майбутнього вчителя гео- графії, здатного удосконалювати самого себе, свою професійну майстерність через свідомі зусилля. Професійне ста- новлення майбутнього вчителя географії відбувається у закладах вищої освіти, коли у нього формується позитивне ставлення до себе, до дітей, до професії вчителя. Успішність професійного становлення здобувачів освіти залежить від того, який сенс несе для них професія вчителя, яким розкриваються і реалізуються їх потенційні сили в навчальному процесі. Якщо майбутні вчителі географії активно і систематично займаються самовдосконаленням, тобто розпіз- нають себе як суб’єкта майбутньої педагогічної діяльності, це, в свою чергу, сприяє їх зростанню, нагромадженню педагогічного професіоналізму. Готовність майбутніх вчителів географії до професійного самовдосконалення є властивістю особистості, яка пояснює цілеспрямовану теоретичну і практичну діяльність особистості. Такий процес є безперервний. Також, важ- ливе місце у професійному самовдосконаленні відіграє самоосвіта. Самоосвіта скерована на інтелектуальний розви- ток особистості і розкриває потенціал здобувача. Це допомагає формуванню якостей, що забезпечують саморозви- ток особистості та самореалізацію у майбутній професійній діяльності. Також у роботі проведений аналіз анкетування серед здобувачів вищої освіти на виявлення здатності до професій- ного самовдосконалення. Визначено, що основна частина здобувачів відчуває потребу у професійному самовдоскона- ленні, оскільки це унеможливить конкурентоспроможність майбутнього вчителя географії на ринку праці та нейтра- лізує труднощі в майбутній професійній діяльності. uk
dc.description.abstract The results of the study of the ability to professional self-improvement of future teachers of geography are considered. The text of the work testifies to the urgency of the problem of professional self-improvement of the future geography teacher, able to improve himself, his professional skills through conscious efforts. The professional development of the future teacher of geography takes place in higher education institutions, when he develops a positive attitude towards himself, his children, the teaching profession. The success of the professional development of students depends on the meaning of the teaching profession for them, which reveals and realizes their potential strengths in the educational process. If future geography teachers are actively and systematically engaged in self-improvement, that is, they recognize themselves as a subject of future pedagogical activity. This, in turn, contributes to their growth, the accumulation of pedagogical professionalism. The readiness of future geography teachers for professional self-improvement is a property of the individual, which explains the purposeful theoretical and practical activities of the individual. This process is continuous. Also, self-education plays an important role in professional self-improvement. Self-education is aimed at the intellectual development of the individual and reveals the potential of the applicant. This helps to form qualities that ensure self-development of the individual and self-realization in future professional activities. The paper also analyzes the questionnaire among higher education students to identify the ability to professional self-improvement. It is determined that the majority of applicants feel the need for professional self-improvement, as this will make it impossible for future geography teachers to compete in the labor market and neutralize difficulties in future professional activities. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject професійне самовдосконалення uk
dc.subject майбутні вчителі географії uk
dc.subject здобувачі вищої освіти uk
dc.subject професійна підготовка uk
dc.subject вища освіта uk
dc.subject професійна діяльність uk
dc.subject professional self-improvement uk
dc.subject future teachers of geography uk
dc.subject applicants for higher education uk
dc.subject professional training uk
dc.subject higher education uk
dc.subject professional activity uk
dc.title Діагностика здатності майбутніх учителів географії до професійного самовдосконалення uk
dc.title.alternative Diagnosis of the ability of future geography teachers to professional self-improvement uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу