Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Демократична освіта як важлива функція сучасної держави (на прикладі інтегрованого курсу з демократії для закладів вищої освіти)

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Опанасюк, Валентина Володимирівна
dc.date.accessioned 2022-04-09T12:19:20Z
dc.date.available 2022-04-09T12:19:20Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Опанасюк, В. В. Демократична освіта як важлива функція сучасної держави (на прикладі інтегрованого курсу з демократії для закладів вищої освіти) / В. В. Опанасюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 22 : Політичні науки та методика викладання соціально-політичних дисциплін : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. 30. – С. 37-48. – https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series22.2021.30.04 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36763
dc.description.abstract Українське суспільство орієнтується на європейську інтеграцію, демократичні цінності й традиції, тому формує запити до держави на забезпечення демократичної освіти. З 2018 р. Міжнародна фундація виборчих систем (IFES) розпочала проєкт із впровадження в освітні програми закладів вищої освіти України навчального курсу для активного громадянства «Демократія: від теорії до практики». Досвід викладання цього курсу як інтегрованого обов’язкового курсу з демократії для всіх спеціальностей у Сумському державному університеті може бути корисним для закладів вищої освіти України. Метою статті є створення теоретичної моделі для посилення результативності навчання демократичним цінностям, принципам і механізмам демократичної участі шляхом розширення обсягу знань про функції держави в демократичному суспільстві. Комплекс застосованих методів охоплює аналіз, синтез, узагальнення, порівняння для виявлення точок можливого перетину знань про функції держави зі структурою курсу, що запропонована IFES. Історико-генетичний та структурно-функціональний методи використані для інкорпорування необхідних знань про функції держави у базові структурні блоки курсу. Впровадження інтегрованого навчального курсу з демократії в програми підготовки закладів вищої освіти України розглядається як можливий і необхідний спосіб формування у студентської молоді громадянських компетентностей. Виявлено фактори зовнішнього та внутрішнього впливу на змістовне наповнення курсу з демократії. Ці фактори сприяють перенесенню глобального контексту захисту демократії на структуру курсу, вимагають інтегрованого навчання, впливають на переважання в методиці викладання діяльнісного компонента над когнітивним. Висновки дослідження показують важливість гарантування та забезпечення державою громадянських компетентностей в освітніх програмах закладів вищої освіти, обґрунтовану потребу впровадження в інтегрований курс із демократії моделі розмежування функцій і функціонування держави для навчання відповідальному демократичному громадянству. Основою успішного здійснення державою функції демократичної освіти має стати поглиблення співробітництва з іншими зацікавленими сторонами освітнього процесу. uk
dc.description.abstract Ukrainian society is focused on European integration, democratic values, and tradition. Therefore, it forms the requests to the state to ensure democratic education. Since 2018, the International Foundation for Electoral Systems (IFES) has begun implementation of a training course for active citizenship «Democracy: from Theory to Practice» in the educational programs of Ukrainian higher educational institutions. The experience of teaching this course as an integrated compulsory course in democracy for all specialties at Sumy State University can be useful for higher educational institutions in Ukraine. The purpose of this article is to create a theoretical model to enhance effectiveness of teaching the democratic values, principles, and mechanisms of democratic participation by increasing knowledge about the functions of the state in a democratic society. The research methods complex that applied covers the analysis, synthesis, generalization, comparison for to identify the points where knowledge of the functions of the state can intersect with the course structure proposed by IFES. The methods of the historical-genetic, structural and functional analysis were used to incorporate the necessary knowledge about functions of the state into the basic structural blocks of the course. The introduction of the integrated democracy course in the educational curricula of higher educational institutions in Ukraine is considered as a possible and necessary way of forming civic competencies among student youth. The external and internal factors that impact on the democracy course content have been identified. These factors contribute to the transfer of the global context of protecting democracy to the structure of the course, require integrated training, impact the predominance of the activity component in teaching methods over cognitive. The conclusions of the study show the importance of the state in ensuring civic competencies in the educational curricula of higher education institutions. The need to include knowledge of the functions and functioning of the state into the model of the training democracy course for responsible citizenship has been proven. The basis for the successful exercise by the state of the function of democratic education should be enhanced cooperation with other stakeholders in the educational process. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject демократична освіта uk
dc.subject громадянська освіта uk
dc.subject інтегрований курс з демократії uk
dc.subject громадянська компетентність uk
dc.subject навички м’якого впливу uk
dc.subject держава uk
dc.subject функції держави uk
dc.subject громадянське суспільство uk
dc.subject демократія uk
dc.subject democratic education uk
dc.subject civic education uk
dc.subject integrated democracy course uk
dc.subject civic competence uk
dc.subject soft skills uk
dc.subject state uk
dc.subject functions of the state uk
dc.subject civil society uk
dc.subject democracy uk
dc.title Демократична освіта як важлива функція сучасної держави (на прикладі інтегрованого курсу з демократії для закладів вищої освіти) uk
dc.title.alternative Democratic Education as an Important function of the State (Implementation of the Integrated Democracy Course for Higher Education Institutions) uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу