Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Погляди німецьких науковців на способи подолання кризи університету в умовах знаннєвого суспільства і глобальних цивілізаційних викликів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Черкашин, С. В.
dc.date.accessioned 2022-04-07T13:37:26Z
dc.date.available 2022-04-07T13:37:26Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Черкашин С. В. Погляди німецьких науковців на способи подолання кризи університету в умовах знаннєвого суспільства і глобальних цивілізаційних викликів / С. В. Черкашин // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 83. – С. 213-218. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.83.44 uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36710
dc.description.abstract Упродовж останніх десяти років відбулось формальне входження українських університетів до єдиного європейського освітнього і наукового простору в межах переходу до двоетапної університетської освіти (бакалаврату і магістратури). Однак повноцінне входження до цього простору потребує змістовних зрушень, зокрема суттєвого підвищення якості університетської освіти і науки, її інтернаціоналізації і максимального наближення до європейських і світових освітніх і дослідницьких стандартів. Досягнення цієї мети важко уявити без покращення фінансового стану університетської галузі в умовах довготривалої економічної кризи, вихід із якої ускладнюється зовнішніми і внутрішніми, об’єктивними і суб’єктивними чинниками. Українська держава в особі законодавчої і виконавчої влади розробила низку заходів, спрямованих на покращення стану університетської освіти і науки, провідним із яких є розширення інституційної, зокрема фінансової, автономії університетів і форсоване впровадження в університетські структури ринкових механізмів. Реалізація цих заходів супроводжується скороченням державного фінансування, що змушує університети самостійно ухвалювати рішення, спрямовані на розв’язання фінансових, структурних, організа- ційних, кадрових та інших проблем у несприятливих економічних умовах. Ці рішення стосуються об’єднання університетів, оптимізації їхніх структур через скорочення професорсько-викладацького і технічного складу, зменшення навантаження викладачів, об’єднання академічних груп тощо. Ці досить болісні, однак необхідні заходи потребують обережності і збалансованості, оскільки існує загроза втрати галуззю університетської освіти України її досить вагомих надбань. Ці міркування спонукають до внесення коректив у стратегію реформування і врахування передового досвіду провідних індустріальних держав, зокрема Німеччини. uk
dc.description.abstract Over the last ten years, Ukrainian universities have formally joined the common European educational and scientific space within the framework of the transition to a twostage university education (bachelor and master studies). However, full entry into this space requires significant substantive changes, in particular a significant improvement of the university education and science quality, internationalization of the universities and their maximum approximation to European and world educational and research standards. Achieving this goal is difficult to imagine without improving the conditions of financing the un versity branch in conditions of the longterm economic crisis, which overcoming is complicated by external and internal, objective and subjective factors. The Ukrainian state, represented by the legislature and the executive, has developed a number of measures aimed at improving the state university education and science financing by means of expansion of university institutional and financial autonomy and especially by means of the forced introducing market mechanisms into university structures. The implementation of these measures is accompanied by reducing state financing that in fact forces universities to make their own decisions aimed at solving financial, structural, organizational, personnel and other problems in adverse economic conditions. These decisions concern downsizing universities, optimizing their structures by reducing teaching and technical staff, reducing the workload of teachers and academic groups and so on. These quite painful, but in general necessary measures need to be careful and balanced, as there is a threat of losing significant assets of the university education sector of Ukraine. These considerations stimulate adjusting the reform strategy and taking into account the best practices of the leading industrialized nations, in particular of Germany. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject фінансування університетської освіти uk
dc.subject інституційна автономія uk
dc.subject впровадження ринкових механізмів uk
dc.subject економізація освіти і науки uk
dc.subject розмиття національної культури uk
dc.subject ідентифікаційна криза uk
dc.subject ринкова вартість освітніх послуг uk
dc.subject стратегія реформування uk
dc.subject financing university education uk
dc.subject institutional autonomy uk
dc.subject introducing market mechanisms uk
dc.subject economization of education and science uk
dc.subject blurring of national culture uk
dc.subject identification crisis uk
dc.subject market value of educational services uk
dc.subject reform strategy uk
dc.title Погляди німецьких науковців на способи подолання кризи університету в умовах знаннєвого суспільства і глобальних цивілізаційних викликів uk
dc.title.alternative The views of German scientists on the ways of overcoming the crisis of the university in the conditions of knowledge society and global civilization challenges uk
dc.type Article uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу