Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Реалізація завдань мистецької освітньої галузі в початкових класах Нової української школи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бовсунівський, В. М.
dc.date.accessioned 2022-01-14T12:57:16Z
dc.date.available 2022-01-14T12:57:16Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Бовсунівський, В. М. Реалізація завдань мистецької освітньої галузі в початкових класах Нової української школи / В. М. Бовсунівський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 82. – С. 14-18. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.82.03 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36186
dc.description.abstract У статті висвітлює роль і значення мистецтва в початкових класах загальноосвітньої школи в умовах Нової української школи. Одними з основних завдань уроків художньо-естетичного циклу є: зняття нервово-психологічних перевантажень, відновлення позитивного емоційно-енергетичного тонусу учнів, усвідомлення своїх почуттів і переживань. Підкреслено, що в період реформування сучасної освіти важливого значення набуває підготовка сучасного мистецького педагога щодо впровадження нових освітніх програм та державних стандартів. Мистецька освіта є органічним складником системи загальної середньої освіти та направлена на розвиток, виховання, соціалізацію особистості дитини. Автор чітко виділяє основні тенденції розвитку освіти в Новій українській школі. Підкреслено, що створені програми розвитку шкіл враховують потенціал додаткової освіти дітей, розвиток масово-дозвіллєвої діяльності, розвиток технологій інтеграції: інтегровані уроки, експедиції, музеї елективні курси тощо. Деталізується увага на змісті ключових завдань Нової української школи, що визначає результати загальної освіти: особистісний, соціальний, загальнокультурний, інтелектуальний, комунікативний розвиток. В роботі простежується значимість творчої діяльності, що розвиває почуття дітей, сприяє інтенсивному розвитку вищих психічних функцій, таких, як пам’ять, мислення, сприйняття, увага, що своєю чергою визначає успішність навчання дитини. Визначається роль художнього мислення як виду інтелектуальної діяльності, спрямованої на творення і сприйняття творів мистецтва та уяви як психічного процесу створення нового у формі образу, уявлення або ідеї, що відіграє важливу роль у творчості. На основі дослідження даної проблеми виділено необхідність створення спеціальної системи умов для успішного розвитку творчості учнів. А саме: розвиток інтересу до вивчення образотворчого мистецтва, музичного мистецтва; виховання в учнів віри в свої сили, в свої творчі здібності; навчанні мови різних мистецтв; використанні мистецтвознавчих оповідань, бесід, що активізують увагу, думки, емоційну і естетичну чуйність. Відзначено, що в освітніх закладах значна увага приділена вихованню успішної людини, що неможливо без культури спілкування. Інтегрований курс “Мистецтво” спрямований на виховання толерантної особистості як носія національних культурних традицій і творця “культури світу”. Автор доводить необхідність пошуку способів і методів, які спрямовані на розроблення технології спонукання самостійної активності дитини, оскільки навіть у здібних дітей недостатність активності і діяльності може привести до переоцінки творчих здібностей. Зміст статті спрямовано на реалізацію мети та завдань навчання мистецтва в початковій школі, що здійснюється за чітко визначеними змістовими лініями. Матеріал статті допоможе вчителям у вирішенні педагогічних завдань з розвитку духовної культури, проблем соціалізації, розуміння і сприйняття цілісності навколишнього середовища. ua
dc.description.abstract The author highlights the role and importance of art in the primary grades of secondary school in the New Ukrainian school. One of the main tasks of the lessons of the artistic and aesthetic cycle are: removal of neuro-psychological overloads, restoration of positive emotional and energetic tone of students, awareness of their feelings and experiences. It is emphasized that in the period of reforming modern education it is important to train a modern art teacher to implement new educational programs and state standards. Art education is an organic component of the system of general secondary edu-cation and is aimed at the development, upbringing, socialization of the child’s personality. The work traces the importance of creative activities that develop children’s feelings, promotes the intensive development of higher mental functions, such as memory, thinking, perception, attention, which, in turn, determines the success of the child’s learning. The role of artistic thinking as a type of intellectual activity aimed at creating and perceiving works of art and imagination as a mental process of creating something new in the form of an image, idea or idea, which plays an important role in creativity. Based on the study of this problem, the need to create a special system of conditions for the successful development of stu-dents’ creativity. The material of the article will help teachers in solving pedagogical problems on the development of spiritual culture, prob-lems of socialization, understanding and perception of the integrity of the environment. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject мистецька освітня галузь ua
dc.subject Нова українська школа ua
dc.subject початкова школа ua
dc.subject мистецтво ua
dc.subject художньо-естетичний цикл ua
dc.subject творчість ua
dc.subject ідентичність ua
dc.subject інтерпретація в мистецтві ua
dc.subject художнє мислення ua
dc.subject art educational branch ua
dc.subject New Ukrainian school ua
dc.subject art ua
dc.subject significance of fine arts ua
dc.subject musical art ua
dc.subject artistic and aesthetic cycle ua
dc.subject creativity ua
dc.subject interpretation in art ua
dc.subject artistic thinking ua
dc.title Реалізація завдань мистецької освітньої галузі в початкових класах Нової української школи ua
dc.title.alternative Implementation of the tasks of the artistic educational industry in the primary classes of the New Ukrainian school ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу