Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методика організації занурень у початковій школі як приклад міждисциплінарної інтеграції в STREAM-освіті

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Васютіна, Тетяна Миколаївна
dc.contributor.author Коханко, Оксана Григорівна
dc.contributor.author Золотаренко, Тетяна
dc.date.accessioned 2021-12-02T13:34:36Z
dc.date.available 2021-12-02T13:34:36Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Васютіна, Т. Методика організації занурень у початковій школі як приклад міждисциплінарної інтеграції в STREAM-освіті / Т. Васютіна, О. Коханко, Т. Золотаренко // Актуальні питання гуманітарних наук = Humanities science current issues : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчен. Дрогоб. держ. пед. ун-ту ім. Івана Франка / Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. Івана Франка, Рада молодих вчен. – Дрогобич : Видавничий дім "Гельветика", 2020. – Вип 34(1). - С. 242 ̶ 248. - DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/34-1-39 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35705
dc.description.abstract Тема та зміст статті зумовлені сучасними змінами в освітній системі України та реформами, які активно впроваджуються у шкільну практику. У статті висвітлено проблему реалізації різних рівнів інтегрованого навчання в освітньому процесі початкової школи, здійснено короткий ретроспективний аналіз розвитку інтеграції як філософської категорії в освіті, її типів і видів, методів і засобів. Роз’яснено три підходи до здійснення інтегрованого навчання учнів: мультидисциплінарний, міждисциплінарний (інтердисциплінарний) і трансдисциплінарний. Окреслено важливість багатоваріантності впровадження міждисциплінарної інтеграції у навчання здобувачів освіти, наведено приклади її результативності через застосування однієї з технологій концентрованого навчання та STREAM-освіти у практиці початкової школи. Авторами обґрунтовано феномен «занурення» (в сучасному досвіді зустрічається термін «хвильове занурення») як один із давно відомих методів інтегрованого навчання, який розглядається в педагогіці та психології крізь призму технологій концентрованого навчання та проєктної діяльності учнів. Занурення в теорії освітніх технологій (Г. Селевко та інші) представлено у вигляді кількох моделей: сугестивної, двопредметної, тематичної, евристичної (проєктної), занурення в культуру та циклової. У публікації висвітлено досвід експериментального впровадження хвильового занурення у 2-му класі НУШ на тему «Подорожуємо Україною», метою якого було формування основ громадянської компетентності в учнів (елементарних навичок критичного мислення та знань про права дітей). Це занурення було евристичною (проєктною) моделлю концентрованого навчання, яке позиціонувалося як тривалий інформаційно-прикладний проєкт із підпорядкуванням змісту всіх уроків і позаурочної діяльності STREAM-освіті. На основі одержаних експериментальних результатів зроблено висновок про ефективність занурень і як моделі концентрованого навчання, і як методу успішної міждисциплінарної інтеграції в умовах STREAM-освіти початкової школи. ua
dc.description.abstract The topic and content of the article are due to modern changes in the educational system of Ukraine and reforms that are being actively implemented in school practice. In particular, the problem of implementation of different levels of integrated learning in the educational process of primary school is covered; a brief retrospective analysis of the development of integration as a philosophical category in education, its types and kinds, methods and tools is conducted.Three approaches to the implementation of integrated student learning are explained: multidisciplinary, interdisciplinary and transdisciplinary. The importance of multivariate introduction of interdisciplinary integration in the education of students is outlined, examples of its effectiveness are given through the application of one of the models of technologies of concentrated learning and STREAM education in the practice of primary school.The authors substantiate the phenomenon of “immersion” (nowadays the term “wave immersion” occurs) as one of the long-known methods of integrated learning, which is considered in pedagogy and psychology through the prism of concentrated learning technologies and project activities of students. Immersion in the theory of educational technologies (H. Selevko and others) is presented in the form of several models: suggestive, two-subject, thematic, heuristic (project), immersion in culture and cyclic. The publication highlights the experience of experimental implementation of wave immersion in the 2nd grade of NUS on the topic “Traveling Across Ukraine”, which aimed to form the foundations of civic competence in students (basic skills of critical thinking and knowledge of children’s rights). This immersion was a heuristic (project) model of concentrated learning, positioned as a long-term information-applied project with the subordination of the content of all lessons and extracurricular activities to STREAM education. Based on the obtained experimental results, a conclusion was made about the effectiveness of immersion. It is effective as a model of concentrated learning as well as a method ofsuccessful interdisciplinary integ ration in the STREAM education of primary school. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Гельветика ua
dc.subject інтеграція ua
dc.subject інтегроване навчання ua
dc.subject занурення ua
dc.subject хвильове занурення ua
dc.subject STREAM-освіта ua
dc.subject проєкт ua
dc.subject integration ua
dc.subject integrated learning ua
dc.subject immersion ua
dc.subject wave immersion ua
dc.subject STREAM education ua
dc.subject project ua
dc.title Методика організації занурень у початковій школі як приклад міждисциплінарної інтеграції в STREAM-освіті ua
dc.title.alternative Methodology of organizing immersion in primary school as an example of interdisciplinary integration in STREAM education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу