Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолого-педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва засобами міждисциплінарної інтеграції

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Белінська, Т. В.
dc.contributor.author Кравцова, Н. Є.
dc.contributor.author Дабіжа, К. Л.
dc.contributor.author Плакидюк, О. Ю.
dc.date.accessioned 2021-08-30T12:07:00Z
dc.date.available 2021-08-30T12:07:00Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Психолого-педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва засобами міждисциплінарної інтеграції / Т. В. Белінська, Н. Є. Кравцова, К. Л. Дабіжа, О. Ю. Плакидюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 80 (т. 1). – С. 26-29. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.05 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34693
dc.description.abstract У статті актуалізується питання визначення психолого-педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва засобами міждисциплінарної інтеграції. Досліджено нові тенденції в освітньому просторі, процеси євроінтеграції, концепцію Нової української школи, нормативні документи Державного стандарту вищої професійної освіти, в яких висвітлюються сучасні вимоги до професійної підготовки майбутнього фахівця в закладах вищої освіти. Проаналізовано стан вивчення проблеми формування професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва, рівень дослідження психолого-педагогічних умов засобами міждисциплінарної інтеграції. Виявлено, що багатоаспектність цього питання є малодослідженою та потребує подальших наукових розвідок. Визначено, що формування професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва є складною системою з низкою закономірностей, ефективність якої буде можливою у взаємозв’язку і взаємозалежності навчальних дисциплін. Обґрунтовано, що міждисциплінарна інтеграція створює позитивні умови формування у студентів професійних компетентностей та може виступати як мета та педагогічний засіб. Міждисциплінарну інтеграцію як педагогічний засіб формування професійних компетентностей майбутніх учителів музичного мистецтва розглянуто на основі взаємопроникнення різних дисциплін зі сприянням формування професійної культури майбутніх фахівців. Пропоновано використання основних підходів у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва: гуманістичного, інтегративного, діяльнісного, креативного. Проаналізовано навчальний план професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва та визначено практично-виконавський напрям як один з основних напрямів підготовки. З цих позицій було визначено психолого-педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва засобами міждисциплінарної інтеграції: формування в майбутніх учителів музичного мистецтва мотиваційної готовності до самовдосконалення в майбутній професійній діяльності; оволодіння майбутніми фахівцями творчо-дослідницькими вміннями та навичками на основі інтеграції мистецтв; забезпечення реалізації самостійного індивідуально-творчого підходу до навчання майбутнім учителем музичного мистецтва на основі інтроспекції, що створять можливість використання міждисциплінарних професійно-творчих завдань та сприятимуть розвитку індивідуально-творчому потенціалу особистості. ua
dc.description.abstract The article actualizes the issue of determining the psychological and pedagogical conditions for the formation of professional competence of future teachers of music by means of interdisciplinary integration. New tendencies in the educational space, processes of European integration, the concept of the New Ukrainian school, normative documents of the State standard of higher professional education in which modern requirements to professional training of the future specialist in institutions of higher education are covered are investigated. The state of studying the problem of formation of professional competence of future teachers of music art, the level of research of psychological and pedagogical conditions by means of interdisciplinary integration is analyzed. It was found that the multifaceted nature of this issue is poorly studied and requires further research. It is determined that the formation of professional competence of future teachers of music is a complex system with a number of patterns, the effectiveness of which will be possible in the relationship and interdependence of disciplines. It is substantiated that interdisciplinary integration creates positive conditions for the formation of students' professional competencies and can act as a goal and pedagogical tool. Interdisciplinary integration as a pedagogical means of forming professional competencies of future music teachers is considered on the basis of interpenetration of different disciplines and contributes to the formation of professional culture of future professionals. The use of basic approaches in the formation of professional competence of future teachers of music art: humanistic, integrative, activity, creative is offered. The curriculum of professional training of future music teachers is analyzed and the practical-performing direction is defined as one of the main directions of training. From these positions the psychological and pedagogical conditions of formation of professional competence of future teachers of musical art by means of interdisciplinary integration were defined: formation of future teachers of music art motivational readiness for self-improvement in future professional activity; mastering by future specialists of creative research skills and abilities on the basis of integration of arts; ensuring the implementation of an independent individual-creative approach to teaching future music teachers on the basis of introspection, which will create the possibility of using interdisciplinary professional and creative tasks and promote the development of individual-creative potential of the individual. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject психолого-педагогічні умови ua
dc.subject професійна компетентність ua
dc.subject майбутні учителі музичного мистецтва ua
dc.subject міждисциплінарна інтеграція ua
dc.subject педагогічний засіб ua
dc.subject наукові підходи ua
dc.subject інтелектуально-творчий потенціал ua
dc.subject творчо-дослідницькі вміння ua
dc.subject psychological and pedagogical conditions ua
dc.subject professional competence ua
dc.subject future teachers of music ua
dc.subject interdisciplinary integration ua
dc.subject pedagogical tool ua
dc.subject scientific approaches ua
dc.subject intellectual and creative potential ua
dc.subject creative and research skills ua
dc.title Психолого-педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва засобами міждисциплінарної інтеграції ua
dc.title.alternative Psychological and pedagogical conditions for the formation of professional competence of future teachers of music art by means ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу