Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Дистанційне навчання у вищій школі: переваги, недоліки, перспективи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шевчук, Г. Й.
dc.date.accessioned 2021-08-26T07:18:48Z
dc.date.available 2021-08-26T07:18:48Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Шевчук Г. Й. Дистанційне навчання у вищій школі: переваги, недоліки, перспективи / Г. Й. Шевчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 79 (т. 2). – С. 205-209. - DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.79.2.44 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34659
dc.description.abstract Розглянуто стан і проблеми дистанційного навчання у закладах вищої освіти в умовах карантинних обмежень через спалах COVID-19 в Україні. Реалізація дистанційного навчання викликала потребу розроблення і впровадження дистанційних освітніх технологій. Навчання онлайн може бути таким же ефективним, як і традиційна форма здобуття освіти. Це вимагає грамотного застосування дистанційних технологій із відповідними методичними підходами, що забезпечують інтерактивну взаємодію студентів і викладачів. Для забезпечення якісного освітнього процесу на відстані, окрім технічних навичок, викладачеві потрібно володіти низкою професійних і особистих компетентностей, які дадуть змогу зацікавити, організувати студентів із першого курсу та втримати їхню увагу аж до завершення навчання. Організувати повноцінний освітній процес із використанням цифрових технологій, налагодити комунікацію зі студентами на відстані, мотивувати їх до здобуття знань, допомагати батькам – це ті вміння, якими тепер на додаток мають володіти викладачі ЗВО. Досліджено переваги і недоліки дистанційної освіти, а також труднощі, з якими зіткнулися ЗВО в процесі організації навчання під час загальнонаціонального карантину. Дистанційна освіта передусім – це економія часу та гнучкість навчання: без прив’язки до конкретного місця і часу, темп вивчення курсу (окремого матеріалу) залежить від самого студента. Головна вимога здебільшого – встигнути виконати роботу у встановлені терміни. Ще однією перевагою є соціальна рівноправність, тобто рівні можливості здобуття освіти незалежно від місця проживання, стану здоров’я, матеріальної забезпеченості студента. Та поки не будуть вирішені питання справжньої доступності і стабільної якості, навчання з використанням дистанційних технологій не буде формою здобуття освіти, яка підходить усім без винятку. Окреслено основні тенденції й перспективи розвитку дистанційного навчання у вищій освіті України. ua
dc.description.abstract The article considers state and problems of distance learning at Higher Educational Institutions under the conditions of quarantine restrictions due to the COVID-19 outbreak in Ukraine. The implementation of distance learning has necessitated the development and implementation of distance learning technologies. Online learning can be just as effective as the traditional form of education. This requires the competent use of distance technologies with the appropriate methodological approaches that provide interactive communication between students and teachers. To ensure a quality educational process at a distance, in addition to technical skills, the teacher needs to have a number of professional and personal competences that will organize first-year students and make them interested as well as keep their attention until graduation. Teachers of HEIs now, in addition, must have the following skills: to organize a full-fledged educational process with the use of digital technologies, to establish communication with students at a distance, to motivate them to acquire knowledge and to help parents. The advantages and disadvantages of distance education, as well as the difficulties encountered by HEIs in the process of organizing training during the national quarantine are studied. Distance education is first and foremost a saving of time and flexibility of learning: without being tied to a specific place and time, the pace of learning the course (individual material) depends on the student. The main requirement for the most part is to manage to complete work on time. Another advantage is social equality, it means – equal opportunities for education regardless of place of residence, health status, financial security of the student. But until the issues of true accessibility and stable quality are resolved, distance learning will not be a form of education that suits everyone without exception. The main trends and prospects for the development of distance learning in higher education of Ukraine are outlined. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject дистанційне навчання ua
dc.subject вища освіта ua
dc.subject пандемія ua
dc.subject карантин ua
dc.subject студенти ua
dc.subject науково-педагогічний колектив ua
dc.subject якість освіти ua
dc.subject distance learning ua
dc.subject higher education ua
dc.subject pandemic ua
dc.subject quarantine ua
dc.subject students ua
dc.subject research-teaching staff ua
dc.subject quality of education ua
dc.title Дистанційне навчання у вищій школі: переваги, недоліки, перспективи ua
dc.title.alternative Distance learning in higher education: advantages, disadvantages, prospects ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу