DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/344
Title: Лінгводидактичні стратегії навчання української мови студентів неспеціальних факультетів вищих навчальних закладів
Authors: Любашенко, Олеся Вадимівна
Keywords: лінгводидактична стратегія
програма тактик
суб’єктно-діяльнісний підхід
текстово-комунікативна діяльність
системне проектування
види мовлення
мовленнєві дії
linguistic-didactical strategy
subjective activity approach
text-communicative activity
speech kinds
speech acts
Issue Date: 2008
Publisher: Надруковано ТОВ «Олександріна» м. Київ
Citation: Любашенко, Олеся Вадимівна. Лінгводидактичні стратегії навчання української мови студентів неспеціальних факультетів вищих навчальних закладів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.02 / О.В. Любашенко ; наук. кер. С. О. Караман ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 44 с.
Abstract: Вперше проаналізовано феномен лінгводидактичної стратегії як предметної галузі методики навчання на підставі суб'єктно-діяльнісного підходу. Розроблено концептуальні засади для цілісних координованих методичних систем на базі стратегічного проектування. Визначено структуру стратегії та її місце в системі дидактичних категорій. Виділено категоріальні характеристики лінгводидактичної стратегії та суб'єктні функції викладача та студента в процесі її формування. Розглянуто процесуальні та діяльнісні об'єкти проектування стратегії. Уточнено концепцію текстово-комунікативної діяльності як мети навчання студентів неспеціальних факультетів. Визначено типи рецептивних і продуктивних стратегій навчання української мови студентів неспеціальних факультетів ВНЗ. Обгрунтовано теоретико-методичну систему конструювання дидактичних стратегій української мови у ВНЗ залежно від видів мовлення та діяльнісних процедур навчання з урахуванням різноманітних психолого-дидактичних факторів.
The dissertation is the theoretical pedagogical ground of studies of the Ukrainian language of students, whose native language is Ukrainian and they don’t obtain the philological specialities. The way is to build the linguistic-didactical strategies on the principles of the subjective activity. The author has used the conclusions of researches in the different fields of anthropological knowledge, carried out an attempt to synthesize conceptions, hypotheses, methods of psychology, linguistics, psycholinguistics, didactics, sociology, philosophy to produce of concrete methodical tools and their usage in didactics of higher school. The studies of Ukrainian on the unspecial faculties in higher school are examined as the guided process which is systematically designed both by teachers and students in the aspect of general strategies and concrete educational tactics, depending on an educational purpose. The basic purpose of studies of the Ukrainian language of students (non philologists) of higher school defines the text-communicative activity which is designed in the didactical strategy. There were proposed the methods of studies as realization of receptive strategies of didactics listening, reading, studies of reproductive and interpretative text formation, monologue and dialogic texts, the mastering of stylish and genre varieties, broadcasting, transformations of texts taking into account the professional necessities of students.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/344
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liubashenko.pdf399.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.