Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Клінічна практика як засіб формування професійної ідентичності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бєлікова, Н. О.
dc.contributor.author Ульяницька, Н. Я.
dc.contributor.author Індика, С. Я.
dc.date.accessioned 2021-05-19T07:44:58Z
dc.date.available 2021-05-19T07:44:58Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Бєлікова, Н. О. Клінічна практика як засіб формування професійної ідентичності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії / Н. О. Бєлікова, Н. Я. Ульяницька, С. Я. Індика // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 2 (130). - С. 29-33. - DOI 10.31392/NPU-nc.series 15.2021.2(130).07 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34043
dc.description.abstract Наявність сформованої професійної ідентичності майбутніх фахівців з фізичної терапії та ерготерапії забезпечує їх орієнтацію у світі професії, професійному співтоваристві та дозволяє більш повно реалізувати особистісний потенціал у мультидисциплінарній команді. У становленні професійної ідентичності виокремлено три основні етапи: первинний вибір; підтвердження чи спростування первинного вибору; реалізація первинного вибору в діяльності. Розкрито особливості ранньої професіоналізації студентів у процесі проходження клінічної практики. Серед принципів розвитку професійної ідентифікації майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії у процесі проходження клінічних практик виокремлено принцип рефлективності та принцип формування ціннісного ставлення до професійної діяльності. Професійна ідентифікація і становлення особистісної ідентичності полягає в єдності трьох процесів: прийняття студентом себе як майбутнього фахівця з фізичної терапії, ерготерапії; зіставлення студентом себе із професійним ідеалом, нормою, зразком фахівця з фізичної терапії, ерготерапії; визнання зовнішнім оточенням приналежності майбутнього фахівця до професійної групи практикуючих фізичних терапевтів, ерготерапевтів. ua
dc.description.abstract Наличие сложившейся профессиональной идентичности будущих специалистов по физической терапии и эрготерапии обеспечивает их ориентацию в мире профессии, профессиональном сообществе и позволяет более полно реализовать личностный потенциал в мультидисциплинарной команде. В становлении профессиональной идентичности выделены три основных этапа: первичный выбор; подтверждение или опровержение первичного выбора; реализация первичного выбора в деятельности. Раскрыты особенности ранней профессионализации студентов в процессе прохождения клинической практики. Среди принципов развития профессиональной идентификации будущих специалистов по физической терапии, эрготерапии в процессе прохождения клинических практик выделены принцип рефлексивности и принцип формирования ценностного отношения к профессиональной деятельности. Профессиональная идентификация и становление личностной идентичности заключается в единстве трех процессов: принятие студентом себя как будущего специалиста по физической терапии, эрготерапии; сопоставление студентом себя с профессиональным идеалом, нормой, образцом специалиста по физической терапии, эрготерапии; признание внешним окружением принадлежности будущего специалиста к категории практикующих физических терапевтов, эрготерапевтов. ua
dc.description.abstract The professional identity formation of prospective physical and occupational therapists in the clinical practices process has been studied. The presence of the formed professional identity provides their orientation in the professional field and professional community that allows to realize more fully personal potential in a multidisciplinary team, to predict possible consequences of professional choice and to define own professional development prospects. There are three main stages in the formation of professional identity of the prospective physical therapy and occupational therapy specialists: an initial choice; a confirmation or refutation of the initial choice; an implementation of the initial choice in the activity. The dynamics of professional identity formation during the whole period of their professional training in a higher education institution has been determined. The peculiarities of early students` professionalization in the process of clinical practice have been revealed in a passive form, later - at the stage of active practice. Among the principles of professional identification development of future masters in physical and occupational therapy in the process of clinical practices, the principle of reflectivity and the principle of a value attitude forming to professional activity have been singled out. The clinical practice, taking place in medical and rehabilitation institutions, involving participation in the rehabilitation diagnosis establishment and in the rehabilitation program has been defined. Formation, development, a moral and psychological qualities complex, as an integral part of professional training of physical and occupational therapy specialists for their future professional activity; ensuring the growth of students` professional competence level; promoting self-identification and choosing the future professional activity direction are the main tasks of the research. The professional identification and personal identity formation of the prospective physical and occupational therapist is the unity of three processes: student`s self-acceptance as a prospective physical and occupational therapist; comparison with the professional ideal, norm and sample of a physical therapist; recognition by the external environment of the prospective specialist's affiliation to the professional group of practicing physical and occupational therapists. Throughout life professional identity is a product of continuous personal and professional development of the physical and occupational therapist. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна ідентичність ua
dc.subject ідентифікація ua
dc.subject майбутні фахівці з фізичної терапії та ерготерапії ua
dc.subject клінічна практика ua
dc.subject профессиональная идентичность ua
dc.subject идентификация ua
dc.subject будущие специалисты по физической терапии и эрготерапии ua
dc.subject клиническая практика ua
dc.subject professional identity ua
dc.subject identification ua
dc.subject prospective physical therapy and occupational therapy specialists ua
dc.subject clinical practice ua
dc.subject.classification 378:37.013:615.825 ua
dc.title Клінічна практика як засіб формування професійної ідентичності майбутніх фахівців з фізичної терапії, ерготерапії ua
dc.title.alternative Клиническая практика как средство формирования профессиональной идентичности будущих специалистов по физической терапии, эрготерапии ua
dc.title.alternative Clinical practice as a mean of the professional identity formation of prospective physical and occupational therapists ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу