Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Проблема формування творчої особистості та креативності майбутнього фахівця мистецького спрямування

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гаврилюк, О. А.
dc.contributor.author Білозерська, Г. О.
dc.contributor.author Засипкіна, Л. А.
dc.contributor.author Твердохліб, Н. В.
dc.date.accessioned 2021-03-03T10:26:02Z
dc.date.available 2021-03-03T10:26:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Проблема формування творчої особистості та креативності майбутнього фахівця мистецького спрямування / О. А. Гаврилюк, Г. О. Білозерська, Л. А. Засипкіна, Н. В. Твердохліб // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 51-54. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.11 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33305
dc.description.abstract У статті розглянуто проблему формування творчої особистості та креативності майбутнього фахівця мистецького спрямування, зокрема учителів музичного мистецтва, що визначається сучасними високими вимогами, згідно з ключовою реформою «Нова українська школа». Проаналізовано зміст психолого-педагогічних досліджень із проблем креативності та творчості, здійснено теоретичний аналіз ключових понять. Висвітлено ключові дослідження аспектів творчості та креативності українськими та зарубіжними вченими. Охарактеризовано історико-психологічні передумови визначення термінів «креативність» і «творчість». Зокрема, розкрито сутність таких понять, як «творча особистість», «творчий потенціал», «креативна особистість», «творча діяльність», «художня діяльність», «художня творчість». Проведено теоретичний аналіз цих понять у наукових працях учених. У статті визначено, що творча особистість – це високоорганізована, естетично вихована людина, яка здатна найбільш ефективно реалізувати весь свій творчий потенціал тільки через художню діяльність у сфері одного з видів мистецтва. Зі свого боку, креативна особистість визначається високим творчим потенціалом із нестандартним мисленням, потребою відкриття нового, з постійним прагненням до творчості, нових винаходів та ідей. Досліджено риси творчої особистості, її творчий потенціал, а також можливі підходи до використання видів мистецтва в освітньому процесі. Узагальнено, що процес створення нового (творчість) залежить від потенціалу, внутрішнього ресурсу особистості (креативності), її здатності до конструктивного, нестандартного мислення та поведінки, а також усвідомлення та прагнення подальшого набуття досвіду для здійснення творчої діяльності. Розглянуто найбільш ефективні підходи розвитку креативності та можливості творчої самореалізації майбутніх фахівців мистецького спрямування в будь-якому виді мистецької діяльності. Обґрунтовано, що професійна підготовка майбутніх учителів мистецьких спеціалізацій повинна бути спрямованою на підготовку творчого, креативного фахівця та неможлива без систематично організованого освітнього процесу на основі взаємозв’язків різних видів мистецтва та системи знань і вмінь, здобутих у процесі навчання. ua
dc.description.abstract The article considers the problem of formation of creative personality and creativity of the future art specialist, in particular teachers of music art, which is determined by modern high requirements, according to the key reform «New Ukrainian School». The content of psychological and pedagogical research on the problems of creation and creativity is analyzed; the theoretical analysis of key concepts is carried out. Key researches of aspects of creativity by Ukrainian and foreign scientists are covered. The historical and psychological preconditions for defining the terms «creation» and «creativity» are characterized. In particular, the essence of such concepts as «creative person», «creative potential», and «creative activity» is revealed. Theoretical analysis of these concepts in scientific works is carried out. The article defines that a creative personality is a highly organized, aesthetically educated person who is able to realize all his creative potential most effectively solely through artistic activity in the field of one of the arts. In turn, the creative personality is determined by high creative potential with non-standard thinking, the need to discover something new, with a constant desire for creativity, new inventions and ideas. The features of creative personality, its creative potential, as well as possible approaches to the use of arts in the educational process are studied. It is generalized that the process of creating a new (creation) depends on the potential, the internal resource of the individual (creativity), his ability to constructive, non-standard thinking and behavior, as well as awareness and desire to further gain experience for creative activities. The most effective approaches to the development of creativity and opportunities for creative self-realization of future professionals in any kind of artistic activity are considered. It is substantiated that the professional training of future teachers of art specializations should be aimed at training a creative specialist and is not possible without a systematically organized educational process based on the relationship of different arts and the system of knowledge and skills acquired in the learning process. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject креативність ua
dc.subject творчість ua
dc.subject майбутні вчителі ua
dc.subject музичне мистецтво ua
dc.subject творчі здібності ua
dc.subject творча особистість ua
dc.subject креативна особистість ua
dc.subject творчий потенціал ua
dc.subject психолого-педагогічні дослідження ua
dc.subject creation ua
dc.subject creativity ua
dc.subject future teachers ua
dc.subject musical art ua
dc.subject creative abilities ua
dc.subject creative personality ua
dc.subject creative potential ua
dc.subject psychological and pedagogical researches ua
dc.subject.classification 001.891:[37.015.34159.9]]–026.15 ua
dc.title Проблема формування творчої особистості та креативності майбутнього фахівця мистецького спрямування ua
dc.title.alternative The problem of forming a creative personality and creativity of the future art specialist ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу