DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К(123) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32945
Title: Реалізація завдань фізичного виховання студентської молоді засобами спортивних ігор в умовах секційних занять
Other Titles: Реализация задач физического воспитания ученической и студенческой молодежи средствами спортивных игр в условиях секционных занятий
Realization of the problems of physical education of students by means of sports games in conditions of sectional occupations
Authors: Сембрат, С. В.
Мовчан, В. П.
Keywords: студенти
спортивні ігри
секційні заняття
фізичне виховання
студенты
спортивные игры
секционные занятия
физическое воспитание
students
sports games
sectional occupations
physical education
Issue Date: 2020
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Сембрат, С. В. Реалізація завдань фізичного виховання студентської молоді засобами спортивних ігор в умовах секційних занять / С. В. Сембрат, В. П. Мовчан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. - Вип. 3К (123). - С. 381-384.
Abstract: У статті розкрито можливості спортивних ігор для реалізації освітніх, оздоровчих та виховних завдань фізичного виховання студентської молоді. Обґрунтовано ефективність секційної форми організації занять фізичними вправами в умовах вищої освіти.
В статье раскрыты возможности спортивных игр для реализации образовательных, оздоровительных и воспитательных задач физического воспитания студенческой молодежи. Обоснована эффективность секционной формы организации занятий физическими упражнениями в условиях учреждений высшего образования.
In the article the possibilities of sports games for realization of educational, improving and educational problems of physical training of students are revealed. The effectiveness of the sectional form of organization of physical exercises in the conditions of institutions of secondary and higher education is substantiated. The realization of the tasks of physical education of the younger generation in secondary and higher educational establishments requires, first of all, the use of popular, accessible and effective types of physical exercises in various fo rms, including in the process of sectional work. An optimal form of physical exercise, which has both a health-improving, educational and applied value, is a popular sport among young people. Classes in sport games contribute to the improvement of the physical, mental and personal qualities of students and students, including motor, applied, volitional, moral, patriotic and aesthetic aspects of their life and future professional activities. Section sessions on sports games allow motor and psychological training of young people, create vital and professionally necessary motor experience, promote emotional unloading and have educational potential, which confirms the high potential in the mplementation of educational, recreational and motor tasks of physical education in institutions of secondary and higher education. Sport games differ in physical activity of mixed (aerobic-anaerobic) power for most muscle groups, the work of variable intensity and the need for a large number of speed-force and precision movements.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32945
Appears in Collections:Випуск 3К(123)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sembrat_Movchan.pdf266.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.