Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Педагогічний імідж та його становлення і розвиток у процесі професійної підготовки вчителя

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бондар, Володимир Іванович
dc.contributor.author Адаменко, Людмила Олегівна
dc.date.accessioned 2021-01-15T13:01:09Z
dc.date.available 2021-01-15T13:01:09Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Бондар В. І. Педагогічний імідж та його становлення і розвиток у процесі професійної підготовки вчителя / В. І. Бондар, Л. О. Адаменко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 76. – С. 5-10. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32791
dc.description.abstract Здійснено науково-прогностичний екскурс щодо становлення і розвитку педагогічного іміджу в системі загальної та педагогічно-професійної освіти. У дитячих садках повинні працювати успішні вихователі, які відповідають образу турботливої матусі; у початковій школі – перші вчителі, вимогливі, але добрі ліберали, образ яких запам’ятається дитині та її батьків на все життя; у старшій – педагоги-іміджмени, яких хочеться наслідувати, адже вони мудрі, щирі, поважають школярів та обрали цю професію за покликом серця й душі. Зазначено, що на формування позитивного іміджу, який сприятиме професійному зростанню вчителя, суттєво впливають його особистісні якості, зокрема: відповідальність, наполегливість, цілеспрямованість, комунікабельність, а також прагнення до самовдосконалення. Проаналізовано розроблену систему наповнення й самозбагачення діяльності та поведінки людини емоційно-енергетичними ресурсами (швидкістю реакції, мобільністю, емоційністю реагування); створення передумов для формування відповідного іміджу в процесі педагогічної взаємодії, поетапного становлення іміджменів – майбутніх іміджмейкерів, тобто конкурентоспроможних фахівців, лідерів, здатних діяти в умовах освітньо-наукового ринку праці. Вказано, що вчитель повинен бути лідером, який уміє визначати конкретну мету, а також цілі власної професійної діяльності, може долати різноманітні труднощі, ніколи не відмовляється вислухати інших, допомогти, підтримати, якщо це потрібно. Доведено необхідність формування професійного іміджу педагога, що зумовлює успішну реалізацію навчально- виховного процесу та сприяє всебічному розвиткові учнів, які повинні поважати свого вчителя та довіряти йому. ua
dc.description.abstract The article carries out a scientific and prognostic insight into the formation and development of pedagogical image in the system of general and pedagogical-professional education. Kindergartens should employ successful educators who match the image of a caring mother; in primary school - the first teachers are demanding but good liberals, whose image will be remembered by the child and his parents for life; in the senior one – image-teachers who are role models, because they are wise, sincere, respect shoolchildren and chose their profession at the call of heart and soul. It is noted that the formation of a positive image that will promote the professional growth of a teacher is significantly influenced by his personal qualities, in particular: responsibility, perseverance, purposefulness, sociability, as well as the desire for self-improvement. The authors analyse the developed system of filling and self-enrichment of human activity and behavior with emotional and energy resources (reaction speed, mobility, emotional response); creation of preconditions for the formation of an appropriate image in the process of pedagogical interaction, the gradual formation of imagemen- future image makers, i.e. competitive professionals, leaders who can act in the educational and scientific labor market. It is stated that a teacher must be a leader who is able to determine a specific goal, as well as the goals of his professional activities, can overcome various difficulties, never refuses to listen to others, help, support, if necessary. The article proves the necessity of forming a professional image of a teacher, which determines the successful implementation of the educational process and promotes the comprehensive development of schoolchildren who must respect and trust their teacher. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject педагогічний імідж ua
dc.subject іміджмен ua
dc.subject іміджмейкер ua
dc.subject фахова конкурентоспроможність ua
dc.subject особистісна здатність до лідерства ua
dc.subject професійність ua
dc.subject pedagogical image ua
dc.subject imageman ua
dc.subject imagemaker ua
dc.subject professional competitiveness ua
dc.subject personal ability to leadership ua
dc.subject professionalism ua
dc.subject.classification 378.091.3:373.5.011.3-051:17.022.1 ua
dc.title Педагогічний імідж та його становлення і розвиток у процесі професійної підготовки вчителя ua
dc.title.alternative Pedagogical image and its formation and development in the process of teacher training ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу