На сучасному етапі актуальним завданням підготовки конкурентоспроможних фахівців, здатних до інноваційної педагогічної діяльності на рівні світових стандартів, є формування готовності майбутніх учителів початкової ланки
освіти до професійної діяльності.
У статті розглядаються окремі аспекти підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування технології розвитку критичного мислення в навчальному процесі. Розкрито сутність і структуру готовності майбутніх учителів початкової школи до застосування технології розвитку критичного мислення в освітньому процесі.
Проаналізовано роботи різних авторів із проблеми формування готовності до професійної діяльності. Досліджено існуючі дефініції термінів “готовність“, “готовність до дії“ “підготовка“ та “професійна підготовка“. Розкрито
сутність базового конструкту “підготовка майбутніх учителів початкової школи до застосування технології розвитку критичного мислення у професійній діяльності“.
Визначено професійну підготовку майбутніх учителів початкової школи до застосування зазначеної технології в освітній діяльності як цілісний, послідовний і креативно спрямований процес набуття компетентностей, що надає
фахівцю можливість професійно-особистісного становлення відповідно до вимог і змісту шкільної базової підготовки згідно з Державним стандартом початкової освіти. Сформульовано поняття "готовність майбутнього вчителя початкової школи до застосування технології розвитку критичного мислення в освітньому процесі ".
Виділено чотири структурних компоненти готовності до застосування технології розвитку критичного мислення в освітньому процесі: мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний та рефлексивно-корекційний.
At the present stage, the urgent task of training competitive professionals capable of innovative pedagogical activities at the level of world standards is the formation of the readiness of future primary school teachers for professional activities.
Some aspects of preparation of future primary school teachers for application of technology of development of critical thinking in educational process are considered. The essence and structure of readiness of future primary school teachers for
application of technology of development of critical thinking in educational process are opened.
The works of different authors on the problem of forming readiness for professional activity are analyzed. The existing definitions of the terms “readiness“, “readiness for action“, “training” and “professional training“ are studied.
The essence of the basic construct is revealed - “preparation of future primary school teachers for the application of the technology of critical thinking development in professional activity“.
The professional training of future primary school teachers for the application of this technology in educational activities is defined as a holistic, consistent and creatively oriented process of acquiring competencies, which gives the specialist the opportunity to become professional in accordance with the requirements and content of school basic training.
The concept of “readiness of the future primary school teacher to apply the technology of development of critical thinking in the educational process“ is formulated.
Four structural components of readiness for application of technology of development of critical thinking in educational process are allocated: motivational; cognitive; operational and activity; reflexive-corrective.