Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливість емоційного стану дітей із ментальними порушеннями в закладах дошкільної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Смола, О. В.
dc.contributor.author Сапіга, С. В.
dc.date.accessioned 2020-12-15T13:55:22Z
dc.date.available 2020-12-15T13:55:22Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Смола, О. В. Особливість емоційного стану дітей із ментальними порушеннями в закладах дошкільної освіти / О. В. Смола, С. В. Сапіга // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Вип. 75 (т. 1) – С. 183-187. − DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.40. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32389
dc.description.abstract Проаналізовано особливості емоційного стану дітей із ментальними розладами. Розглянуто такі феномени, як: прояви агресивної та аутоагресивної поведінки, дитяча тривожність, стійкість емоційних станів у дітей із різними нозологіями. Висвітлюються особливості емоційних станів та емоцій, їхні відмінності та взаємозв’язок. Емоційні стани – це вид психічних станів, є тривалими та ґрунтуються на емоціях. Емоції – це відповідь психіки на інформацію, подразники, ситуації, тісно пов’язані із психофізичними особливостями індивіда. Розкрито структуру емоцій, їхню природу та зв’язок із нейромедіаторами. Ментальні порушення впливають на емоційну сферу, змінюючи процес сприйняття світу, реагування на нього та можливість адаптуватися. Діти з такими порушеннями мають труднощі в комунікації, навчанні, їм складніше пройти процес соціалізації У статті подано результати дослідження, метою якого став аналіз емоційних станів у дітей із ментальними порушеннями та виявлення наявності ознак агресивності та тривоги. З метою підвищення інформативності було використано певні методи наукового дослідження: аналіз наукових публікацій, анкетування. Респондентами анкетування були психологи комунального дошкільного навчального закладу “Центр розвитку дитини “Я + сім’я” та батьки дітей, котрі мають ментальні порушення. Проаналізовано методи та техніки роботи психологів із дитячою агресивністю, тривогою. Ще одним напрямом дослідження було виявлення кореляції між рівнем тривоги й агресивності у дітей і їхніми нозологіями. Досліджено питання компетентності батьків щодо роботи з дітьми, їхніми агресивними та тривожними проявами. Було виявлено, що більшість опитаних батьків, котрі мають дітей із ментальними порушеннями, вважають агресивність небажаним станом і мають досить низький рівень компетентності, але бажають підвищити рівень знань і вмінь із цієї теми. ua
dc.description.abstract The article analyzes the features of the emotional state of children with mental disorders. The following phenomena are considered in this scientific work: manifestations of aggressive and autoaggressive behavior, children’s anxiety, stability of emotional states in children with different nosologies. The article highlights the features of emotional states and emotions, their differences and their relationship, namely: emotional states are a type of mental state, are long-lasting and based on emotions. Emotions are the mental response to information, stimuli, situations, they are closely related to the psychophysical characteristics of the individual. The structure of emotions, their nature and connection with neurotransmitters are revealed. Mental disorders affect the emotional sphere, changing the process of perception of the world, response to it and the ability to adapt. Children with these disorders have difficulties in communication, learning, it is more difficult for them to go through the process of socialization. The article presents the results of a study aimed at analyzing emotional states in children with mental disorders and identifying signs of aggression and anxiety. In order to increase the informativeness of the study, certain methods of scientific research were used: analysis of scientific publications on this topic, questionnaires. The respondents of this questionnaire were psychologists of the municipal preschool educational institution “Child Development Center “I + family”. and parents of children with mental disorders. Methods and techniques of work of psychologists with child aggression, anxiety are analyzed. In the scientific work, another area of research was to identify the correlation between the level of anxiety and aggression in children and their nosologies. The issue of parents’ competence in working with children, their aggressive and disturbing manifestations has been studied. It was found that most of the interviewed parents who have children with mental disorders consider aggression an undesirable condition and have a fairly low level of competence. It was also found that almost all parents should be willing to improve their knowledge and skills on this topic ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject агресія ua
dc.subject діти ua
dc.subject емоційний стан ua
dc.subject ментальні порушення ua
dc.subject нозології ua
dc.subject особливість ua
dc.subject поведінка ua
dc.subject aggression ua
dc.subject behavior ua
dc.subject children ua
dc.subject emotional state ua
dc.subject feature ua
dc.subject mental disorders ua
dc.subject nosologies ua
dc.subject.classification 159.942 ua
dc.title Особливість емоційного стану дітей із ментальними порушеннями в закладах дошкільної освіти ua
dc.title.alternative Characteristics of the emotional state of children with mental disorders in preschool institutions ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу