У статті представлено результати аналізу історико-педагогічного дискурсу вітчизняних науковців
щодо становлення та розвитку освіти з часів Радянського союзу й донині. Результати наукових пошуків
істориків педагогіки базуються на аналізі розвитку педагогічної думки та розвитку освіти; підходів до
формування соціально-комунікативної компетентності як складової професійної підготовки фахівців;
фізико-математичної підготовки в морських навчальних закладах; теорії і практики військово-морської
освіти в Україні тощо.
Автором дано узагальнену характеристику наявних періодизацій від шкільної ланки до вищої освіти
морського профілю. У статті розкрито проблеми історичного розвитку зазначеного напрямку й описані
характерні особливості дискусійного питання
В статье представлены результаты анализа историко-педагогического дискурса отечественных
ученых относительно становления и развития образования со времен Советского союза и по сей день.
Результаты научных поисков историков педагогики базируются на анализе развития педагогической мысли
и развития образования; подходов к формированию социально-коммуникативной компетентности как составной профессиональной подготовки специалистов; физико-математической подготовки в морских
учебных заведениях; теории и практики военно-морского образования в Украине и т.д.
Автор дает обобщенное описание существующих периодизаций от школьного уровня к высшему
образованию морского профиля. В статье рассматриваются проблемы исторического развития этого
направления и описаны характерные особенности дискуссионного вопроса.
The article presents the analysis of the historical-pedagogical discourse results of Ukrainian scholars on the
formation and development from the Soviet Union time education to the present days. The results of scientific
research of historians of pedagogy are based on the analysis of the development of pedagogical thought and the
development of education; approaches to the formation of social and communicative competence as a component of
professional training; physical and mathematical training in maritime schools; theory and practice of naval
education in Ukraine and the like..
The author gives a generalized description of the existing periodizations from the school link to a higher
education in the sea profile. The article reveals the problems of the historical development of this direction and
describes the characteristic features of the discussion question.