DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 24 (6) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30803
Title: Філософське підґрунтя релігієзнавчої освіти
Other Titles: Philosophical background of religious studies
Authors: Фуркало, В. С.
Keywords: філософія
освіта
освітні заклади
релігія
релігієзнавство
світогляд
підґрунтя
цінності
мораль
моральність
особистість
установки
philosophy
education
educational institutions
religion
religious studies
outlook
basis
values
morals
morality
personality
installations
Issue Date: 2020
Publisher: ТОВ «Науково-інформаційне агентство "Наука-технології-інформація"»
Citation: Фуркало, В. С. Філософське підґрунтя релігієзнавчої освіти / В. С. Фуркало // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : Collection of scientific papers / Голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : ТОВ «Науково-інформаційне агентство "Наука-технології-інформація"», 2020. – Вип. 24 (6). – С. 91-98. – DOI 10.33930/ed.2019.5007.24(6)-7.
Abstract: У статті в рамках культурознавчого дискурсу комплексно аналізуються особливості філософського базису релігієзнавчої освіти. Встановлено, що філософськоціннісний компонент релігієзнавчої освіти передбачає різні форми співробітництва держави, освітніх закладів і церкви у реалізації освітніх завдань з формування релігієзнавчої компетентності.
In the article within the framework of cultural studies discourse the peculiarities of the philosophical basis of religious studies are comprehensively analyzed. It has been established that the philosophical and value component of religious studies provides for different forms of interaction between the State, educational institutions and the Church in the implementation of educational tasks for the formation of the competence of religious studies.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30803
Appears in Collections:Випуск 24 (6)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Furkalo_91-98.pdfосновна стаття265.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.