Electronic National Pedagogical
Dragomanov University Repository

Використання теорій інтенсивного навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Стрельніков, В. Ю.
dc.date.accessioned 2020-07-02T18:11:00Z
dc.date.available 2020-07-02T18:11:00Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Стрельніков В. Ю. Використання теорій інтенсивного навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту / В. Ю. Стрельніков // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 3К 2 (71). - С. 314-317. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30260
dc.description.abstract Розглядаються можливості використання теорій інтенсивного навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту: теорії поетапного формування розумових дій, асоціативно-рефлекторної теорії навчання, теорії змістовного узагальнення, біхевіористської теорії навчання (привчання), гештальт-теорії засвоєння та сугестопедії. ua
dc.description.abstract The article deals with the theories of intensive training for the future specialists in physical education and sports: the theory of the stage formation of mental actions associated with the reflexive learning theory, theory of the meaningful generalizations, behaviorism learning theory (teach), Gestalt-theory of learning and suggestopedia. The object of this article is to elucidate the theoretical foundations of the intensive training theories to be applied in the training of the future specialists in the physical training education and sports. According to the theory of the stage formation of mental actions formation of mental actions there are the following stages: the first one is the motivation of the student; the second stage is the summarizing of the so-called pattern “the basis of estimated action”; the third one is the performance of the real actions; the fourth stage is the spelling of the description of completed actions; the fifth one is the "silently spelling"; the sixth one is the stage of extended speech abstracts of the mental actions formation (internalization). The theories of the basic generalization are used for organization the intensive training of future specialists. These theories characterize not only the content of subjects, but also the qualities which will be formed during the learning of these subjects in the training of the specialists in physical education and sports. It is concluded that the projection of the education of future specialists in physical education and sports is a complex, independent phenomenon, it is impossible without recourse to technical and humanitarian bases, traditions and achievements of domestic and foreign pedagogics, determining the prospects for the further research. It is necessary to distinguish the stages of the project of the interactive learning technology, identify the patterns and mechanisms of the designing process. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject теорія навчання ua
dc.subject технологія навчання ua
dc.subject інтенсивне навчання ua
dc.subject технологія інтенсивного навчання ua
dc.subject майбутній фахівець з фізичного виховання та спорту ua
dc.subject theory of education ua
dc.subject technology training ua
dc.subject intensive training ua
dc.subject technology of intensive training ua
dc.subject future specialists in physical education and sports ua
dc.subject.classification 378.1 ua
dc.title Використання теорій інтенсивного навчання у професійній підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту ua
dc.title.alternative Intensive training theories for the future specialists in physical education and sports ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account