Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Рольова гра як ефективний засіб формування комунікативної компетентності у діалогічному мовленні студентів І курсу мовного ЗВО

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Александрова, Л. Г.
dc.contributor.author Гвоздецька, К. О.
dc.date.accessioned 2020-07-02T05:09:04Z
dc.date.available 2020-07-02T05:09:04Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Александрова, Л. Г. Рольова гра як ефективний засіб формування комунікативної компетентності у діалогічному мовленні студентів І курсу мовного ЗВО / Л. Г. Александрова, К. О. Гвоздецька // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. СXХХХIII (143). – С. 13-22. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30222
dc.description.abstract Значення рольової гри неможливо вичерпати та оцінити розважально-рекреативними можливостями. Її феномен полягає в тому, що гра, будучи розвагою, відпочинком, має здатність перерости у творчість, у навчання та у модель людських взаємин. У сучасній педагогіці рольова гра розглядається як специфічний вид людської діяльності, спрямований на відображення навколишньої дійсності, зокрема трудової діяльності дорослих, їх життя і суспільних відносин. Статтю присвячено проблемі навчання іншомовного діалогічного мовлення за допомогою рольової гри студентів 1 курсу. Визначено поняття рольової гри, її головні риси, види та процес організації. Рольова гра придатна для будь-якої роботи з мовою на заняттях з іноземної мови: у ході рольової гри застосовуються різноманітні граматичні структури, інтонаційні моделі, лексичний матеріал з різних тем. Велика роль приділяється рольовій грі в оволодінні студентами непідготовленим мовленням, бо завдяки їй студенти мають можливість спілкуватися в комунікативних ситуаціях. Розкрито сутність діалогічного мовлення, висвітлено поняття компетентності в діалогічному мовленні як однієї з найважливіших психологічних особливостей діалогічного мовлення. У статті також характеризуються функціональні типи діалогів та визначаються основні підходи до навчання діалогічного мовлення. Наводяться групи вправ для навчання діалогічного мовлення та обґрунтовується доцільність використання ІІІ групи вправ для навчання різних типів діалогу за допомогою рольової гри. Наводяться та описуються вправи з підручника “A way to success: English for university students” для розвитку у студентів уміння цілісного спілкування у формі діалогу. ua
dc.description.abstract Значение ролевой игры не исчерпывается только развлекательно-рекреативными возможностями. Ее феномен заключается в том, что, игра, будучи развлечением, отдыхом, имеет способность перерасти в творчество, в обучение и модель человеческих взаимоотношений. В современной педагогике ролевая игра рассматривается как специфический вид людской деятельности, направленный на отображение окружающей действительности, в частности трудовой деятельности взрослых, их жизни и отношений в обществе. Статья посвящена проблеме обучения иноязычной диалогической речи с помощью ролевой игры студентов 1 курса. Ролевая игра подходит для любой работы с языком на занятиях по иностранному языку: в ходе ролевой игры применяются разные грамматические структуры, интонационные модели, лексический материал из разных тем. Большая роль отводится ролевой игре в овладении студентами неподготовленной речи, потому что благодаря ей студенты имеют возможность общаться в коммуникативных ситуациях. Дается определение понятия ролевой игры и её видов, раскрывается суть диалогической речи, уточняется понятие компетентности в диалогической речи как одной из важнейших психологических особенностей диалогической речи. В статье также характеризуются функциональные типы диалогов и определяются основные подходы к обучению диалогической речи. Предложены группы упражнений для обучения диалогической речи и обоснована целесообразность использования III группы упражнений для обучения различных типов диалога при помощи ролевой игры. Описываются упражнения из учебника “A way to success: English for university students” для развития у студентов умения целостного общения в форме диалога. ua
dc.description.abstract The role of a role-playing game can not be exhausted and evaluated by entertaining and recreational possibilities. Her phenomenon lies in the fact that the game, being an amusement, rest, has the ability to grow into creativity, learning and a model of human relationships. In modern pedagogy, role-playing game is regarded as a specific kind of human activity, aimed at reflecting the surrounding reality, in particular the work of adults, their lives and social relations. The article deals with the problem of teaching the first-year students foreign language dialog speech through the role-play. A role-playing game is suitable for any work with a language in classes from a foreign language: during the role-playing game, various grammatical structures, intonational models, lexical materials on different topics are used. An important role is played by the role play in mastering students with unprepared speech, because thanks to it, students have the opportunity to communicate in communicative situations. The definition of role-play game is determined; types of role-playing games are given. The definition of the content of dialog speech, the concept of dialog speech competence and one of the most important psychological peculiarities of dialogical speech are revealed. The article also describes the functional types of dialogues and the main approaches to teaching dialogical speech. The groups of exercises for dialogical speech formation are given. The expediency of using the III group of exercises for teaching different types of dialogue through the role-play is substantiated. The exercises from the textbook “A way to success: English for university students” are presented and described for the development of the students’ ability to communicate in a form of dialogue. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject рольова гра ua
dc.subject діалогічне мовлення ua
dc.subject компетентність у діалогічному мовленні ua
dc.subject знання ua
dc.subject ситуативність ua
dc.subject діалог ua
dc.subject комунікативна функція ua
dc.subject комунікативні вправи ua
dc.subject ролевая игра ua
dc.subject диалогическая речь ua
dc.subject компетентность в диалогической речи ua
dc.subject знания ua
dc.subject ситуативность ua
dc.subject диалог ua
dc.subject коммуникативная функция ua
dc.subject коммуникативные упражнения ua
dc.subject role-play ua
dc.subject dialogic speech ua
dc.subject competence in dialogic speech ua
dc.subject knowledge ua
dc.subject situational ua
dc.subject dialogue ua
dc.subject communicative function ua
dc.subject communicative exercises ua
dc.subject.classification 378.091.33-027.22:81’243] ua
dc.title Рольова гра як ефективний засіб формування комунікативної компетентності у діалогічному мовленні студентів І курсу мовного ЗВО ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу