ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ткаченко, О. М. | |
dc.date.accessioned | 2020-06-26T08:40:33Z | |
dc.date.available | 2020-06-26T08:40:33Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Ткаченко О. М. Зміст етнопедагогічної творчості фахівця в галузі освіти / О. М. Ткаченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 202-206. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30081 | |
dc.description.abstract | Динамічність нинішнього життя, глобалізація економіки, новітні міграційні процеси, етносоціальна структура країни актуалізують етнопедагогічну творчість фахівця в галузі освіти. Етнопедагогічну творчість у вузькому і широкому значенні розглянуто як різновид педагогічної творчості та елемент етнопедагогічної компетентності. Зміст етнопедагогічної творчості фахівця в галузі освіти визначається специфікою його діяльності та структурно-функціональною характеристикою етнопедагогічної компетентності. У статті представлено характеристику змісту етнопедагогічної творчості в контексті мотиваційно-ціннісного, когнітивного, операційно-технологічного, індивідуально-особистісного (структурні) та гносеологічного, гуманістичного, комунікативного, навчального, виховного, нормативного, інформаційного (функціональні) компонентів етнопедагогічної компетентності. Зміст етнопедагогічної творчості визначає такі напрями професійної підготовки фахівця в галузі освіти, які можуть реалізуватися під час аудиторної, самостійної, науково-дослідницької роботи студентів, впродовж їхньої педагогічної практики: формування основи для етнопедагогічної творчості вчителя, вихователя – системи знань про традиції навчання та виховання дітей в українців та інших народів світу; формування низки переконань, пов’язаних з етнопедагогічною творчістю – про цінність етнопедагогічного фонду знань, можливість творчого застосування здобутків народної педагогічної культури на різних етапах педагогічного процесу; формування системи професійних компетенцій, які вможливлюють етнопедагогічну творчість – уміння і навички творчого застосування етнопедагогічного матеріалу на теоретичному та практичному рівнях, спроможність удосконалити здобуті професійні компетенції у процесі науково-дослідницької діяльності; формування якостей особистості, які виступають підґрунтям для етнопедагогічної творчості – уважності, спостережливості, професійного мислення, емпатійності, креативності, педагогічної інтуїції тощо. | ua |
dc.description.abstract | The dynamic of the present life, the globalization of the economy, the latest migration processes, the ethno-social structure of the country actualize the ethnopedagogical creativity of a specialist in the field of education. Ethnopedagogical creativity in a narrow and broad sense is considered as a kind of pedagogical creativity and an element of ethnopedagogical competence. The content of ethnopedagogical creativity of a specialist in the field of education is determined by the specificity of his activity and the structural-functional characteristic of ethnopedagogical competence. The article describes the characteristics of the content of ethnopedagogical creativity in the context of motivational-value, cognitive, operational-technological, individual-personal (structural) and epistemological, humanistic, communicative, training, educational, normative, informational (functional) components of ethnopedagogical competence. The content of ethnopedagogical creativity defines the following directions of professional training of a specialist in the field of education, which can be realized during the classroom, independent, research work of students, during their pedagogical practice: forming the basis for ethno-pedagogical creativity of the teacher, the educator – the system of knowledge about the traditions of education and upbringing of children among Ukrainians and other peoples of the world; forming a number of beliefs related to ethno-pedagogical creativity – about the value of the ethnopedagogical foundation of knowledge, the possibility of creative use of the achievements of folk pedagogical culture at different stages of the pedagogical process; the formation of a system of professional competences that enable ethnopedagogical creativity – the ability and creative use of ethnopedagogical material at theoretical and practical levels, the ability to improve the acquired professional competences in the process of research activities; formation of personality traits that serve as the basis for ethnopedagogical creativity – attentiveness, observation, professional thinking, empathy, creativity, pedagogical intuition, etc. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | педагогічна творчість | ua |
dc.subject | етнопедагогічна компетентність | ua |
dc.subject | етнопедагогічна творчість | ua |
dc.subject | зміст етнопедагогічної творчості вчителя-вихователя | ua |
dc.subject | pedagogical creativity | ua |
dc.subject | ethno-pedagogical competence | ua |
dc.subject | ethnopedagogical creativity | ua |
dc.subject | content of ethnopedagogical creativity of teacher-educator | ua |
dc.subject.classification | 387.14:39 | ua |
dc.title | Зміст етнопедагогічної творчості фахівця в галузі освіти | ua |
dc.type | Article | ua |