Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості створення вчителем музики креативного арт-простору на уроках мистецтва

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Терещенко, С. В.
dc.date.accessioned 2020-06-26T08:39:22Z
dc.date.available 2020-06-26T08:39:22Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Терещенко, С. В. Особливості створення вчителем музики креативного арт-простору на уроках мистецтва / С. В. Терещенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 198-201. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30080
dc.description.abstract Однією з визначальних психолого-педагогічних позицій до яких звертається автор у публікації є виокремлення ідеї про те, що самовираження у творчості є життєво необхідною характеристикою дорослішої особистості і має стати цілеспрямованим предметом педагогічної підтримки творчого розвитку школярів поза рівнем їх загальних здібностей у закладах загальної середньої освіти. Для цього вчитель має створювати на уроках мистецтва такий арт-простір, у якому учень зможе розкрити свої здібності, обдарування, отримати високу мотивацію до пізнання і вивчення мистецтва, долучитися до високих зразків мистецької культури світу, розвинути власну креативність. У результаті актуалізації ідей цілісного творчого розвитку школяра-підлітка акцентовано, що розвивальний потенціал інтегрованих уроків музики виступає основним культуро– і природовідповідним засобом підвищення творчої активності підлітків та постає у якості евристичного художньо-освітнього середовища таких уроків. Автор звертає увагу на те, що вчитель має захопити учнів творчим процесом, «адаптувати» знання, уміння, навички до специфіки інтегрованих уроків музики, впливати синтезом мистецтв на розвиток їх особистісних креативних якості, надавати можливість школяру самому бути творцем середовища, яке його оточує на уроці, наслідувати характерні риси зразків музичних, скульптурних, літературних, живописних творів мистецтва, доповнювати артпростір власними творами мистецтва.Вивчення проблеми особливостей створення на уроках мистецтва креативного арт-простору базується на середовищному методологічному підході (С. Шацький, З. Удич, І. Шендрик та інш.), які у своїх дослідженнях характеризують цей підхід як технологію управління через середовище процесами виховання і розвитку особистості суб’єкта навчання та розглядають його як систему дій суб’єкта управління, націлених на перетворення середовища у засіб проектування й діагностики результатів навчання і виховання. Креативний арт-простір уроків мистецтва передбачає наявність в закладі середньої освіти осередків творчості (релаксаційні куточки для музикотерапії, міні-студії звукозапису, галерея учнівської творчості, мобільна театральна сцена, комп’юторне обладнання для створення мультиплікаційних сюжетів, бібліотека мистецтв тощо). Саме такий підхід до організації арт-простору уроків мистецтва дасть вчителю можливість на інтегрованих уроках музики створити для школяра таке оточення, знаходячись у якому він матиме можливість долучитися до взірців мистецтва, мати змогу проаналізувати культурні факти, знайти шляхи вирішення творчих завдань, самовиразитися у творчості, проявити і розвинути власну креативність. А тому необхідність створення такого середовища має стати наразі актуальною педагогічною проблемою і полягати у пошуках шляхів її вирішення. ua
dc.description.abstract One of the defining psychological and pedagogical positions that the author refers to in the publication is to highlight the idea that self-expression in creativity is a vital characteristic of an adult personality and should be a targeted subject of pedagogical support for the creative development of students outside their general abilities in general secondary institution. To do this, the teacher must create such an art space in art classes in which the student will be able to reveal his abilities, talents, get high motivation for knowledge and study of art, join the high examples of the art culture of the world, develop his own creativity. As a result of updating the ideas of the holistic creative development of a teenage student, it was emphasized that the developing potential of integrated music lessons is the main cultural and environmental appropriate means of increasing the creative activity of adolescents and it appears as a heuristic artistic and educational environment for such lessons. The author pays attention to the fact that the teacher should impress students with the creative process, “adapt” knowledge, skills to the specifics of integrated music lessons, influence the synthesis of arts on the development of their personal creative qualities, provide the student with the opportunity to be a creator of the environment that surrounds him, imitate the characteristic features of samples of musical, sculptural, literary, pictorial works of art, complement art space with your own works of art. The study of the problem of the features of creating art space in art classes is based on the environmental methodological approach (S. Shatsky, Z. Udich, I. Shendrik and others), who in their studies characterize this approach as a technology for managing the processes of personality education and development through the environment subject of training and consider it as a system of actions of the subject of management aimed at transforming the environment into means of designing and diagnosing the results of training and education. The creative art space of art classes presupposes the presence of creative centres in the institution of secondary education (relaxation corners for music therapy, mini recording studios, student art gallery, mobile theater stage, computer equipment for creating animated stories, art library, etc.). This approach to organizing the art space of art classes will give the teacher the opportunity to create such an environment for the student in integrated music lessons, being in which he will be able to get acquainted with samples of art, be able to analyze cultural facts, find ways to solve creative problems, express in creativity, to show and develop his own creativity. Therefore, the need to create such an environment should become an urgent pedagogical problem and be in the search for ways to solve it. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject креативний арт-простір ua
dc.subject середовищний підхід ua
dc.subject уроки мистецтва ua
dc.subject creative art space ua
dc.subject environmental approach ua
dc.subject art classes ua
dc.subject.classification 373.5.091.33:78 ua
dc.title Особливості створення вчителем музики креативного арт-простору на уроках мистецтва ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу