Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Підготовка вчителів техніки та інформатики в умовах реформування системи освіти: польський досвід

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Монько, Р. М.
dc.date.accessioned 2020-06-25T06:05:19Z
dc.date.available 2020-06-25T06:05:19Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Монько, Р. М. Підготовка вчителів техніки та інформатики в умовах реформування системи освіти : польський досвід / Р. М. Монько // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 40-46. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30014
dc.description.abstract Сучасна система освіти в Польщі перебуває на етапі модернізації, спрямованого на вдосконалення й організацію діяльності шкіл різних типів. Приєднання до Болонського процесу (1999 р.); приєднання до Брюгге Копенгагенського процесу (2004 р.) є початком реалізації на державному рівні виконання стратегічних цілей, які відображають загальноєвропейську політику розвитку освіти на всіх рівнях. Головне завдання перетворень в освіті – наближення її до тих принципів, які характерні для країн Європейського Союзу. У статті розглядаються питання особливостей підготовки майбутніх вчителів техніки і інформатики у республіці Польща. Проаналізований досвід вітчизняних і польських дослідників щодо якісної підготовки майбутніх вчителів техніки і інформатики у Польщі. У ХХІ столітті інформація стала важливим стратегічним ресурсом, без використання якого не існує жодна країна світу. В ажливу роль відіграє професійна підготовка і професійна компетентність фахівця інформатики, що є не тільки гарантією високого рівня інформаційної культури учнів і молоді, а й запорукою впровадження нових інформаційних технологій у всі сфери діяльності суспільства. В статті наголошується, що навчання майбутніх фахівців потребує від учителів кваліфікованої підготовки, фах яких відрізнятиметься від попередньої підготовки. В статті акцентовано, що у Польщі велика увага приділяється інформатичному навчанню вчителів, які в майбутньому формуватимуть нове покоління, передаючи не тільки вміння зі своєї предметної галузі, а, насамперед, формуючи ставлення до життя і світу, в якому інформаційні технології відіграють важливу роль. Тому в інформаційному навчанні вчителів формування професійної компетенції має вирішальне значення. У підготовці фахівців визначені певні види інформатичної компетенції: володіння комп’ютером як інтелектуальним інструментом; навчання за допомогою комп’ютера; використання комп’ютера в управлінні освітою. Доведено, що підготовки вчителів техніки та інформатики у Польщі спонукає до аналізу реформування освіти й виокремлення нових вимог до підготовки вчителя техніки та інформатики. ua
dc.description.abstract The current education system in Poland is in the process of modernization, aimed at improving and organizing the activities of schools of various types. Accession to the Bologna Process (1999); the accession to the Bruges Copenhagen Process (2004) is the beginning of the implementation at the national level of the implementation of strategic goals that reflect the panEuropean education development policy at all levels. The main task of transformations in education is to bring it closer to those principles that are characteristic of the countries of the European Union. The article deals with the peculiarities of the training of future teachers of engineering and computer science in the Republic of Poland. The experience of national and Polish researchers on qualitative training of future teachers of technology and computer science in Poland is analyzed. In the 21st century, information has become an important strategic resource, without which no country in the world exists. An important role is played by the professional training and professional competence of a specialist in computer science, which is not only a guarantee of a high level of information culture of students and young people, but also a guarantee of the introduction of new information technologies in all spheres of society. The article emphasizes that the training of future specialists requires teachers of qualified training, whose specialties will be different from the previous training. In the article it is emphasized that in Poland the great attention is paid to the informational training of teachers who will in the future form the next generation, transferring not only the skills in their subject area, but above all, shaping the attitude to life and the world in which information technologies play an important role. Therefore, the formation of professional competence in teachers’ information training is crucial. Specialists’ training defines certain types of informational competence: owning a computer as an intellectual tool; computer-based training; the use of a computer in educational management. It has been proven that the training of technical and computer science teachers in Poland leads to an analysis of education reform and the identification of new requirements for the training of technical and computer science teachers. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject учитель техніки та інформатики ua
dc.subject реформування освіти ua
dc.subject фахова підготовка ua
dc.subject європейський досвід ua
dc.subject компетенції ua
dc.subject teacher of engineering and computer science ua
dc.subject education reform ua
dc.subject professional training ua
dc.subject European experience ua
dc.subject competences ua
dc.subject.classification 378.147 ua
dc.title Підготовка вчителів техніки та інформатики в умовах реформування системи освіти: польський досвід ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics