Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток образотворчої грамотності студентів педагогічних спеціальностей на заняттях з методики образотворчого мистецтва

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Малежик, Ю. М.
dc.date.accessioned 2020-06-25T05:45:04Z
dc.date.available 2020-06-25T05:45:04Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Малежик, Ю. М. Розвиток образотворчої грамотності студентів педагогічних спеціальностей на заняттях з методики образотворчого мистецтва / Ю. М. Малежик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 14-17. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30004
dc.description.abstract Розвиток образотворчої грамотності студентів педагогічних спеціальностей на заняттях з методики викладання образотворчого мистецтва повинні спрямовуватись на відтворення об’єктивної дійсності, що спирається на загальноприйняті закони композиції, теорію світлотіні, рисунку і живопису, перспективи, декоративно-прикладного мистецтва, відтворення об’єктів об’ємної форми (ліплення, конструювання), зображення людини, тварин, архітектурних споруд. Основною метою розвитку образотворчої грамотності студентів педагогічних спеціальностей є формування творчої особистості в процесі теоретичної та практичної підготовки, розвитку професійних умінь майбутнього вихователя і вчителя образотворчого мистецтва. Вихователь або вчитель, який практично не володіє художніми техніками і не використовує їх на практиці, не вміє працювати із фарбами, олівцями, пластиліном, не використовує педагогічний малюнок при поясненні нового завдання чи техніки, не сформує у дитини прагнення до творчості, самовираження за допомогою образотворчого мистецтва, не зможе повною мірою передати теоретичні знання та практичні уміння. Безпосередня підготовка студентів під час практичного освоєння і опанування техніками та прийомами образотворчого мистецтва, виконання підготовчих вправ, тренування руки, окоміру, сприятимуть в майбутньому більш творчому відтворенню набутих знань, умінь і навичок, збагатить подальшу професійну роботу із дітьми в дошкільних та загальноосвітніх закладах освіти. Підготовка вчителів має базуватися також на опануванні графічними та живописними прийомами, які дозволять більш яскраво виражати композиційний задум, використовувати різноманітність кольорів та їхнього поєднання у передачі психологічного та емоційного стану, оточення, світосприйняття. Знання з перспективи та використання можливостей просторових прийомів на практиці, допоможе при опануванні й вирішенні певних дизайнерських та конструктивних задач. Зокрема знання із застосування світлотіньових прийомів на практиці, дають широкі можливості при виконанні завдань з рисунку, кольорознавства, декоративного малювання, ліплення, конструювання. ua
dc.description.abstract Formation of fine literacy in students of pedagogical specialties in practical classes on the methods of teaching fine arts should be directed to the reproduction of objective reality, which is based on the common laws of composition, the theory of light-shading, drawing and painting, perspectives, decorative and applied art shape (molding, construction), the image of man, animals, architectural structures. The main goal of developing the figurative literacy of students of pedagogical specialties is the formation of a creative personality in the process of theoretical and practical training, the development of professional skills of the future educator and teacher of fine art. A teacher or teacher who practically does not possess artistic techniques and does not use them in practice, is not able to work with paints, pencils, plasticine, does not use pedagogical drawing in explaining a new task or technique, does not form in the child the desire for creativity, self-expression through visual art, will not be able to fully convey theoretical knowledge and practical skills. The direct preparation of students during the practical development and mastering of techniques and techniques of fine arts, performing preparatory exercises, training hands, eye, will in the future contribute to the more creative reproduction of acquired knowledge, skills and skills, enrich further professional work in education. Teacher training should also be based on the mastery of graphic and pictorial techniques that will more clearly express the compositional design, use the variety of colors and their combination in the transmission of psychological and emotional state, environment, worldview. Knowledge of the perspective and use of spatial techniques in practice, will help in mastering and solving certain design and design problems. In particular, knowledge of the use of light-shading techniques in practice, give ample opportunity to perform tasks in drawing, color studies, decorative drawing, modeling, design. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject образотворча грамотність ua
dc.subject образотворча діяльність ua
dc.subject підготовка студентів ua
dc.subject педагогічна спеціальність ua
dc.subject мистецька освіта ua
dc.subject методика ua
dc.subject образотворче мистецтво ua
dc.subject початкова освіта ua
dc.subject дошкільна освіта ua
dc.subject практичні заняття ua
dc.subject visual literacy ua
dc.subject visual arts ua
dc.subject student training ua
dc.subject teacher training ua
dc.subject art education ua
dc.subject methodology ua
dc.subject fine arts ua
dc.subject primary education ua
dc.subject preschool education ua
dc.subject practical classes ua
dc.subject.classification 372.874 (378) ua
dc.title Розвиток образотворчої грамотності студентів педагогічних спеціальностей на заняттях з методики образотворчого мистецтва ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу