Розглядається цифрова компетентність – як одна із складових професійної компетентності майбутніх учителів інформатики. Проаналізовано сучасні дефініції: «цифрова культура», «цифрова компетентність», «цифрова компетентність майбутніх учителів інформатики». Визначено, що вони виходять за рамки технологічної галузі та стосуються широкого розгляду освітнього, культурологічного, компетентнісного та інших аспектів. Осмислення цифрової культури як показника успішної педагогічної діяльності в структурі сучасного інформаційно-комунікаційного середовища переводить це поняття у смислове поле цифрової грамотності та інформаційної культури. Проведено аналіз вітчизняних та зарубіжних наукових джерел, присвяченого питанню цифрової компетентності. З’ясовано, що у процесі підготовки майбутніх учителів інформатики акцентується увага на агальнокультурні, професійні та спеціальні компетенції, представлені в системі стандарту вищої освіти в якості професійних дій, якими
обов’язково повинен володіти майбутній учитель інформатики: володіння ІКТ-компетентністю, загальнопедагогічною
ІКТ-компетентністю, предметно-педагогічною ІКТ-компетентністю тощо. Побудована узагальнена модель цифрової компетентності відповідно до європейського досвіду. Визначено, що цифрова компетентність майбутніх учителів інформатики передбачає здатність впевнено й раціонально застосовувати інформаційно-комунікаційні технології
в освітній та професійній діяльності. Вона є інтегральною характеристикою, яка відображає не тільки здатність
суб’єкта використовувати комп’ютерну грамотність для одержання, обробки, зберігання та передачі інформації, але
й вміння здійснювати управлінську й діагностичну функції у професійній діяльності; здатність отримувати відсутню інформацію засобами ІКТ; здатність грамотно її відфільтровувати, а також організовувати з учнями науководослідницьку роботу із використанням інформаційних технологій.
This article examined digital competence, one of the components of the professional competence of future computer science
teachers. Modern definitions are analyzed: «digital culture», «digital competence», «digital competence of future computer
science teachers». It is determined that they go beyond the technological field and relate to a broad consideration of educational, cultural, competency and other aspects. Understanding digital culture as an indicator of successful pedagogical activity in the structure of the modern information and communication environment transfers this concept into a semantic space of digital literacy and information culture. The analysis of native and foreign scientific sources are realized, devoted to the issue of digital competence. It has been explain that in the process of preparation of the future computer science teachers the attention is emphasized to the general cultural, professional and special competences, presented in the system of the standard of higher education as professional actions, which must be possessed by the future computer science teachers: proficiency ICT-competence, general pedagogical ICT-competence, subject-pedagogical ICT-competence, etc. Generalized digital competence model built according to European experience. It has been determined that the digital competence of future computer science teachers implies the ability to confidently and rationally use information and communication technologies in the educational and professional activities. It is an integral characteristic that represents not only the subject’s ability to use computer literacy to obtaining, processing, saving and transmission of information, but also his ability to complete management and diagnostic functions in a professional activity; the ability to receive missing information through ICT; the ability to properly filter it, as well as organize
with students the scientific-research work using information technology.