Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теоретичний аналіз структури методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Демченко, М. О.
dc.date.accessioned 2020-06-24T05:47:13Z
dc.date.available 2020-06-24T05:47:13Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Демченко, М. О. Теоретичний аналіз структури методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти / М. О. Демченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.1) – С. 145-150. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29938
dc.description.abstract Поаналізовано структуру методичної компетентності педагогів закладів освіти. Аналіз засвідчив, що у педагогічній науці відсутня єдина структура методичної компетентності педагогів. Розглянуто компоненти методичної компетентності та виокремлено чотири основні (мотиваційний або мотиваційно-ціннісний; когнітивний або пізнавальний; діяльнісний або дієво-практичний; рефлексивний або рефлексивно-творчий). Представлено показники розвитку компонентів методичної компетентності педагогів (Т. Бондаренко, С. Івашньова, Л. Коновальська, Л. Сметаніна та ін.). Розглянуто визначення поняття «науково-методична компетентність» (Л. Києнко-Романюк). Детально розглянуто структуру методичної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти. Проаналізовано основні етапи розвитку методичної компетентності вихователя: адаптаційно-орієнтувальний (усвідомлений вибір професії), змістово-рефлексивний (розвиток професійних умінь), практико-перетворювальний (самореалізація) (І. Петрук). Визначено, що формування методичної компетентності вихователя триває не тільки під час навчання, але й протягом усієї професійної діяльності. Виокремлено структурні компоненти методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти для власного наукового дослідження, а саме: мотиваційний (характеризується сформованістю інтересу до професійної діяльності, усвідомленням значущості власної професійної діяльності); когнітивний (передбачає наявність теоретичних знань в галузі педагогіки, психології, методики); діяльнісний (характеризується готовністю педагога вирішувати психолого-педагогічні та методичні завдання в професійній діяльності, використовуючи теоретичні знання); рефлексивний (проявляється в готовності до безперервної самоосвіти, самоаналізу власної професійної діяльності, оцінки професійної діяльності колег). ua
dc.description.abstract The structure of methodological competence of teachers of educational establishments is analyzed in the article. The analysis showed that in pedagogical science there is no single structure of methodological teachers’ competence. The components of methodical competence are considered and four main ones are distinguished (motivational or motivational and valuable; cognitive; active or effective and practical; reflexive or reflexive and creative) Indicators of components development of the methodological teachers’ competence (T. Bondarenko, S. Ivashniova, L. Konovalska, L. Smetanina and others) are presented. The definition of the term «scientific and methodological competence» (L. Kyienko-Romaniuk) is considered. The structure of methodological preschool teachers’ competence is considered in details. The basic stages of development of the methodical educators’ competence are analyzed: adapted and oriented (conscious choice of profession), content-reflexive (development of professional skills), practical and transformative (self-realization) (I. Petruk). It is determined that the formation of the methodical educator’s competence lasts not only during training but during the professional activity. The structural components of methodological competence of future preschool educators for their own scientific research are distinguished, namely: motivational (characterized by the formation of interest in professional activity, awareness of the importance of their own professional activity); cognitive (assumes the presence of theoretical knowledge in the field of pedagogy, psychology, methodology); activity component (characterized by the teacher’s willingness to solve psychological, pedagogical and methodical problems in the professional activity, using theoretical knowledge); reflexive (manifested in readiness for continuous self-education, self-analysis of the professional activity, evaluation of professional colleagues’ activity). ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject методична компетентність ua
dc.subject компоненти методичної компетентності ua
dc.subject критерії оцінки та показники розвитку методичної компетентності ua
dc.subject педагоги закладів освіти ua
dc.subject вихователі закладів дошкільної освіти ua
dc.subject Methodical components ua
dc.subject the components of methodical competence ua
dc.subject evaluation criteria and indicators of the development of methodical competence ua
dc.subject teachers educational institutions ua
dc.subject preschool teachers ua
dc.subject.classification 373.2.011.3-051-047.22 ua
dc.title Теоретичний аналіз структури методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу