Розглядаються шляхи формування фахової компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва та педагогічні умови її формування в умовах модернізації вищої освіти. Проблема підготовки фахівця високого професійного рівня, творчо ініціативного, конкурентоспроможного, самостійного та мобільного особливо гостро постає в останні роки розвитку педагогічної освіти і практики України. Аналітика автором досліджень і публікацій засвідчує наявність різних підходів до визначення поняття «компетентність», у статті розкриваються різні аспекти «професійної компетентності» вчителя музичного мистецтва, розглядається реалізація компетентнісного підходу у професійній підготовці майбутніх вчителів музики, звертається увага на фахову компетентність майбутнього вчителя музичного мистецтва, яку автор характеризує як здатність застосовувати в нових умовах набуті знання, уміння й досвід музично-педагогічної діяльності та особливості її формування. Особлива увага в статті приділяється аналізу такого суб’єктивного чинника як здатність до художньо-педагогічної інтерпретації музичного твору. Автор статті розкриває сутність художньо-педагогічної інтерпретації музичного твору та окреслює способи її формування як фахової компетентності майбутніх вчителів музичного мистецтва. Розкрито поняття виконавської інтерпретації. Автор статті розглядає «художньо-педагогічну інтерпретацію» як сукупність виконавського та словесного аспектів тлумачення музики,спрямовуючи увагу на педагогічний характер інтерпретаційних дій. Аналізує структуру художньо-педагогічної інтерпретації, яка передбачає різні типи інтерпретацій. Вагомим суб’єктивним чинником, що забезпечує створення відповідного навчального середовища при формуванні фахової компетентності є художньо-педагогічна інтерпретація, яка являє собою цілісний акт тлумачення музичних творів засобами різних видів мистецтв.
Результатом такої інтерпретації є не тільки створення різних типів інтерпретацій, а й чинником, коли сам студент у процесі взаємодії з педагогом формує власну фахову компетентність.
The article considers the ways of forming professional competence of a future teacher of musical art and the pedagogical conditions of its formation in the context of modernization of education. The problem of training a specialist of a high professional level, creatively proactive, competitive, independent and mobile is especially important in recent years during the development of teacher education and practice in Ukraine. Analytics by the author of studies and publications testifies to the existence of different approaches to the definition of the term “competency”, the article reveals various aspects of the “professional competence” of a music teacher, examines the implementation of a competency approach in the training of future music teachers, draws attention to the professional competence of a future music teacher , which the author characterizes as the ability to apply acquired knowledge in new conditions, skills and experience of musical-pedagogical activity and the features of its formation. Particular attention in the article is paid to the analysis of such a subjective factor as the ability for artistic and pedagogical interpretation of a musical work. The author of the article reveals the essence of the artistic and pedagogical interpretation of a musical work and defines the ways of its formation as professional competence of future teachers of musical art. The article discloses the concept of performing interpretation. The author of the article considers the “artistic and pedagogical interpretation” as a combination of performing and verbal aspects of the interpretation of music, focusing on the pedagogical nature of interpretive actions. It analyzes the structure of artistic and pedagogical interpretation, which provides for various types of interpretations. An important subjective factor ensuring the creation of an appropriate educational environment in the formation of professional competence is the artistic and pedagogical interpretation, which is a holistic act of interpreting musical works by means of various types of arts. The result of this interpretation is not only the creation of various types of interpretations, but also a factor when the student himself in the process of interaction with the teacher forms his own professional competence.