DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5К(61) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29781
Title: Громадянське виховання молодших школярів у позашкільних навчальних закладах: теоретичний аспект
Authors: Гринькова, Н. М.
Лук’янченко, М. І.
Keywords: громадянське виховання
громадянськість
образ “Я” школяра
молодший школяр
гражданское воспитание
гражданственность
образ "Я" школьника
младший школьник
civic education
citizenship
the image of "I" student
junior schoolchildren
Issue Date: 2015
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Гринькова, Н. М. Громадянське виховання молодших школярів у позашкільних навчальних закладах: теоретичний аспект / Н. М. Гринькова, М. І. Лук’янченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 5К (61). - С. 65-68.
Abstract: У статті розкривається зміст та особливості громадянського виховання, обґрунтовується значення позашкільних навчальних закладів у вихованні громадянськості у дітей молодшого шкільного віку. В статті автор аргументовано доводить що, для розв’язання завдань громадянського виховання особлива увага повинна надаватися позашкільним навчальним закладам. Маючи статус “необов’язкових”, позашкільні навчальні заклади природно “добудовують” безперервне громадянське становлення особистості завдяки свободі і можливості вибору улюблених занять, а також більшої можливості вихователів застосовувати нетрадиційні методи виховання.
В статье раскрывается содержание и особенности гражданского воспитания, обосновывается значение внешкольных учебных заведений в воспитании гражданственности у детей младшего школьного возраста. В статье автор аргументировано доказывает что, для решения задач гражданского воспитания особое внимание нужно уделять внешкольным учебным заведениям. Имея статус "необязательных", внешкольные учебные заведения естественно "достраивают" непрерывное гражданское становление личности благодаря свободе и возможности выбора любимых занятий, а также обеспечения возможности воспитателей применять нетрадиционные методы воспитания.
The relevance of civic education is conditioned by the revival of the Ukrainian nation. At the heart of civic education is the formation of citizenship as an integrated personality, the structure of which includes civic virtues, civic knowledge and willingness to participate in social and political life. In this article the author argues convincingly that, to solve problems of civic education special attention need to pay for out of school educational institutions. Realizing itself is a complete link in the systems training process, they promptly than the school to respond to changes in the social environment, give children the opportunity to go beyond the ordinary in life, culture, nature, science, and economics. Having the status of "optional" extra-curricular education course "being finished" continuous civil identity formation through freedom of choice and hobbies, and more possibility for the teachers use alternative methods of education. Out of school educational institutions play an important role in the civic education of schoolchildren, especially younger schoolchildren, because in this age the lays foundations of civic culture, civic knowledge, beliefs form of national values, a sense of national pride and love for their native language, and national holidays traditions.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29781
Appears in Collections:Випуск 5К(61)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hrynkova_Lukjanchenko.pdf340.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.