Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

«Академічна свобода означає, що особисто ти визначаєш проблеми, які намагаєшся вирішити…»

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.date.accessioned 2020-06-05T13:22:43Z
dc.date.available 2020-06-05T13:22:43Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation «Академічна свобода означає, що особисто ти визначаєш проблеми, які намагаєшся вирішити…» : Інтерв’ю Лі Бенніх-Бьоркман, професора кафедри політичних наук та управління Університету Уппсали (Швеція). Розмову вів Сергій Курбатов // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2013. – № 2 (13). – C. 58-65. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29310
dc.description.abstract В інтерв’ю з професором Університету Уппсали (Швеція) Лі Бенніх-Бьоркман розглянуто сучасний стан соціально-гуманітарних наук, специфіку шведської системи університетської освіти та питання, пов’язані зі значенням академічної свободи для успішного функціонування сучасного університету. Відзначено, що властива західним університетам тенденція скорочення підготовки студентів соціально-гуманітарного напрямку є помилковою та веде до кризи системи університетської освіти в цілому. На прикладі Швеції показано, що впродовж останніх років відбувається зниження якості університетської освіти, особливо в невеликих університетах та коледжах. Академічна свобода розглядається як ключовий принцип університетського життя, який дозволяє університету успішно здійснювати свої соціальні функції. Дається характеристика позитивних та негативних аспектів української системи вищої освіти, зокрема відзначено протиріччя між високим рівнем професійної підготовки викладачів та надмірною ієрархічністю та бюрократизацією системи вищої освіти. ua
dc.description.abstract В интервью с профессором Университета Уппсалы (Швеция) Ли Бенних-Бьоркман рассматривается современное состояние социально-гуманитарных наук, специфика шведской системы университетского образования и вопросы, связанные со значением академической свободы для успешного функционирования современного университета. Отмечается ошибочность характерной для западных университетов тенденции к сокращению объёма подготовки студентов социально-гуманитарного направления, что ведёт к кризису системы университетского образования в целом. На примере Швеции показано, что в последние годы наблюдается снижение качества университетского образования, особенно в небольших университетах и колледжах. Академическая свобода рассматривается в качестве ключевого принципа университетской жизни, позволяющего университету успешно осуществлять свои социальные функции. Дается характеристика позитивных и негативных сторон украинской системы высшего образования, в частности отмечено противоречие между высоким уровнем профессиональной подготовки преподавателей и чрезмерной иерархичностью и бюрократизацией системы высшего образования. ua
dc.description.abstract Interview with Professor of the Department of Government, University of Uppsala (Sweden) Li Bennich-Björkman is devoted to the analyses of situation in contemporary humanities and social sciences, specific features of Swedish system of university education and the issue of academic freedom as an essential principle of university life. Professor Li Bennich-Björkman mentioned the dangerous consequences of shortening the number of students, who study humanities and social sciences, which could be resulted in general crisis of university system. The process of decreasing of quality of university education in Sweden during last years is also observed. This process is especially visible at small universities and colleges. Li Bennich-Björkman think that academic freedom is a key principle of university life, which helps university to maintain it’s main social functions. Also, Professor Bennich-Björkman characterized the advantages and disadvantages of Ukrainian system of university education. She mentioned the contradiction between a number of bright and intellectual university teachers and high level of bureaucratization in system of education, it’s hierarchical nature. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject університет ua
dc.subject соціально-гуманітарні науки ua
dc.subject академічна свобода ua
dc.subject програми докторської підготовки ua
dc.subject управління університетом ua
dc.subject символічна влада ua
dc.subject система цінностей ua
dc.subject особистість ua
dc.subject университет ua
dc.subject социально-гуманитарные науки ua
dc.subject академическая свобода ua
dc.subject программы докторской подготовки ua
dc.subject управление университетом ua
dc.subject символическая власть ua
dc.subject система ценностей ua
dc.subject личность ua
dc.subject university ua
dc.subject humanities and social sciences ua
dc.subject academic freedom ua
dc.subject doctoral programs ua
dc.subject university management ua
dc.subject symbolic power ua
dc.subject system of values ua
dc.subject person ua
dc.subject.classification 378.4:37.014.5+172.13 ua
dc.title «Академічна свобода означає, що особисто ти визначаєш проблеми, які намагаєшся вирішити…» ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу