Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Черепанова, С.
dc.date.accessioned 2020-06-03T18:10:18Z
dc.date.available 2020-06-03T18:10:18Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Черепанова С. Мистецтво в системі філософії освіти. Ч.1. / С. Черепанова // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова.- Київ, 2017. - № 1 (20). - С. 280-295. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29242
dc.description.abstract Буття людини – буття культури – буття мистецтва становлять органічну цілісність. Філософія узагальнено виражає світоглядні основи історично конкретної форми культури й значною мірою обумовлює процес пізнання, у тому числі художнього (гармонізація чуттєвої та раціональної сфери свідомості, різних видів інформації – вербальної, сенсорної, структурної, розвиток продуктивного мислення тощо). Культура іманентна творчій діяльності. Відповідно творчість – діяльність культурна, якій властиві інноваційні підходи до вирішення суспільних, професійних, особистісних проблем. У статті мистецтво розглянуто як спеціалізована форма культури і концепт філософії освіти. Методологічно значущими постають світоглядно-філософський, полікультур¬ний, трансдисциплінарний підходи до аналізу мистецтва, динаміки культуротворчості. Філософія-наука-мистецтво є взаємодоповняльними. Філософське, наукове, художнє пізнання, духовно-практичне освоєння світу виявляють нові культурні смисли знаково-символічного. Філософія освіти, орієнтована на цінності людини й творчості, передбачає освоєння культури і мистецтва, що сприяє творчому розвиткові особистості. Адже сучасна молодіжна аудиторія має досить обмежені знання у галузі класичного, а також сакрального мистецтва. Людинознавчий вимір власне і виявляє діалогічність мистецтва, художніх традицій, функціонування філософії освіти як відкритої системи здатної до полікультурної комунікації. ua
dc.description.abstract Man, culture and art are a unique integrity. Philosophy generalizes the world-view bases of a definite historical form of culture and determines to a great extent the character of the process of cognition, including the artistic one (the harmonization of sensual and rational spheres of consciousness, the optimization of various types of information – verbal, sensory, structural ones, the development of productive thinking, etc.). Culture is equal to creative activity. So, creativity is a cultural activity with characteristic innovative approaches to solving social, professional and personal problems. The article defines art as a special form of culture and the concept of philosophy of education. Ideological and philosophical, multicultural, and trans-disciplinary approaches to the analysis of art and the dynamics of culture creation become methodologically important. Philosophy, science and art are complementary. The philosophical, scientific, artistic knowledge, the spiritual and practical development of the world reveal new cultural senses of the sign-symbol. Philosophy of education, focused on the value of a human being and creativity, involves the development of culture and art, contributing to personal creative development. Unfortunately, modern youth have a very limited knowledge of classical, especially sacred art. It is personality orientation that reveals the dialogue of art, artistic traditions, the functioning of philosophy of education as an open system capable of multicultural communication. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject філософія освіти ua
dc.subject людина ua
dc.subject мистецтво ua
dc.subject культуротворчість ua
dc.subject духовно-практичне освоєння світу ua
dc.subject світоглядний плюралізм ua
dc.subject тотальність симулякрів ua
dc.subject philosophy of education ua
dc.subject art ua
dc.subject a human being ua
dc.subject culture creation ua
dc.subject spiritual and practical development of the world ua
dc.subject ideological pluralism ua
dc.subject totality of simulacra ua
dc.subject.classification 37.013.73:7 ua
dc.title Мистецтво в системі філософії освіти. Ч.1. ua
dc.title.alternative Art within the Philosophy of Education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу