Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Помогайбо, В.
dc.date.accessioned 2020-06-01T08:36:19Z
dc.date.available 2020-06-01T08:36:19Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Помогайбо, В. Філософія успішної фінської освіти / В. Помогайбо // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2018. – № 2 (23). – C. 270-282. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29165
dc.description.abstract Фінський досвід створення успішної освіти ліг в основу сучасних зусиль з реформування української школи. Внаслідок цього здійснено аналітичний огляд книги відомого фінського педагога Пасі Салберґа «Фінські уроки 2.0» з метою сприяння масовій доступності ідей та засобів успішного реформування освітньої системи Фінляндії для найширшого загалу українських учителів. У цій книзі показано шлях Фінляндії «від бідної й малоосвіченої аграрної країни до сучасного суспільства знань з ефективною освітньою системою та інноваційним середовищем світового рівня. Стратегічним ідеалом фінського суспільства було розширення доступу до освіти – від раннього дитинства й аж до найвищих наукових ступенів і навчання дорослих» (Салберґ, 2017: 41-42). Нині у багатьох навіть розвинених країнах світу системи освіти переживають кризу, яка полягає у неспроможності забезпечити дітей якісною освітою. Досвід Фінляндії пропонує шлях поліпшення освіти, заснований не на ринкових засадах – стандартизації, посиленні конкуренції, збільшенні обсягів навчальної інформації, регулярному тестуванні учнів, посиленні підзвітності про результати навчання. Українським освітянам, які мають звичні дидактичні та методичні навички і класичні переконання про функції учителя в освітньому процесі, цей досвід здається парадоксальним: кожен фінський учитель має науковий ступінь магістра; шкільне навчання здійснюється за принципом «вчити менше – знати більше»; успішним уроком вважається той, під час якого учні говорять більше за вчителя; стандартизоване тестування учнів відсутнє аж до випускного 9-го класу базової школи; в освітньому процесі відсутня конкуренція між учнями, класами, вчителями, школами. У фінській школі панує персоналізоване навчання засобами творчого викладання, бо в дійсності успіх кожного учня визначається його індивідуальними особливостями та можливостями. ua
dc.description.abstract Финский опыт создания успешного образования лежит в основе нынешних усилий по реформированию украинской школы. Вследствие этого предпринят аналитический обзор книги известного финского педагога Паси Сальберга «Финские уроки 2.0» с целью содействия доступности идей и средств успешного реформирования системы образования Финляндии для наибольшего количества украинских учителей. В этой книге показано путь Финляндии «от бедной и малообразованной аграрной страны до современного общества знаний с эффективной образовательной системой и инновационной средой мирового уровня. Стратегическим идеалом финского общества было расширение доступности образования – с раннего детства до наивысших научных ступеней и обучения взрослых» (Салберг, 2017: 41-42). Сегодня системы образования даже в большинстве развитых стран поражены кризисом, который заключается в неспособности обеспечить детей качественным образованием. Опыт Финляндии предлагает путь улучшения образования не на основе рыночных отношений – стандартизации, усилении конкуренции, увеличении объемов учебной информации, регулярном тестировании, усилении отчетности о результатах обучения. Украинские педагоги, которые имеют привычные дидактические и методические навыки и классические убеждения о функциях учителя в образовательном процессе, воспринимают этот опыт как парадоксальный: каждый финский учитель имеет ученую степень магистра; школьное обучение осуществляется по принципу «учить меньше – знать больше»; успешным уроком считается тот, на котором ученики говорят больше, чем учитель; стандартизированные тестирования учеников отсутствуют вплоть до выпускного 9-го класса базовой школы; в образовательном процессе отсутствует конкуренция между учениками, классами, учителями, школами. В финской школе доминирует персонализованное обучение приемами творческого преподавания, потому что в действительности успех каждого ученика определяется его индивидуальными особенностями и возможностями. ua
dc.description.abstract The Finnish experience of creating successful education underlies the current efforts to reform the Ukrainian school. As a result, an analytical review of the book “Finnish Lessons 2.0” by the well-known Finnish teacher Pasi Sahlberg has been undertaken to promote the availability of ideas and tools for the successful reform of the education system in Finland for the largest number of Ukrainian teachers. This book shows the path of Finland “from a poor and poorly educated agrarian country to a modern knowledge society with an effective educational system and an innovative world-class environment. The strategic ideal of Finnish society was the expansion of the accessibility of education - from early childhood to the highest scientific levels and adult learning “[Sahlberg, 2015: 18]. Today, the education system, even in most developed countries, is hit by a crisis, which consists in the inability to provide children with a qualitative education. The experience of Finland suggests a way to improve education not on the basis of market relations - standardization, increased competition, increasing the volume of educational information, regular testing, strengthening of reporting on learning outcomes. Ukrainian teachers who have the usual didactic and methodological skills and classical beliefs about the functions of the teacher in the educational process perceive this experience as paradoxical: every Finnish teacher has a master’s degree; schooling is carried out with the principle of “learning less - knowing more”; A successful lesson is one in which the students speak more than the teacher; standardized testing of students is absent until the final 9th grade of the basic school; In the educational process there is no competition between pupils, classes, teachers, schools. The Finnish school is dominated by personalized teaching with creative teaching methods, because in reality the success of each student is determined by his or her individual characteristics and capabilities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject освітня система ua
dc.subject реформування ua
dc.subject курикулум ua
dc.subject оцінювання ua
dc.subject інклюзивна освіта ua
dc.subject професійна автономія вчителів ua
dc.subject розмаїття методик навчання ua
dc.subject архітектура шкільного середовища ua
dc.subject персоналізоване навчання ua
dc.subject образовательная система ua
dc.subject реформирование ua
dc.subject оценивание ua
dc.subject инклюзивное образование ua
dc.subject профессиональная автономия учителей ua
dc.subject разнообразие методик обучения ua
dc.subject архитектура школьных помещений ua
dc.subject персонализованное обучение ua
dc.subject educational system ua
dc.subject reform ua
dc.subject curriculum ua
dc.subject evaluation ua
dc.subject inclusive education ua
dc.subject professional autonomy of teachers ua
dc.subject diversity of teaching methods ua
dc.subject architecture of school premises ua
dc.subject personalized teaching ua
dc.subject.classification 371.3: 37.022 ua
dc.title Філософія успішної фінської освіти ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу