Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Organizational and pedagogical reasoning for studying by future workers of professionally oriented artistic and technical creativity

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Slipchyshyn, Lidiia
dc.contributor.author Сліпчишин, Лідія Василівна
dc.date.accessioned 2020-05-14T17:16:11Z
dc.date.available 2020-05-14T17:16:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Slipchyshyn L. Organizational and pedagogical reasoning for studying by future workers of professionally oriented artistic and technical creativity / L. Slipchyshyn // Key ways of implementing action program on the international decade in rapprochement of cultures : The Materials of the International research and practical conference. - Almaty : Editor Kazakh National University named after Abai: «Ulagat», 2018. - Volume 1. - P. 47–52. ua
dc.identifier.isbn 978-601-298-727-0
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28731
dc.description.abstract The article substantiates the necessity of studying by vocational education institutions students of professionally oriented artistic and technical creativity. It is established that the necessary condition for the identification and development of students' creative abilities is the creation of an integrated educational process in which they can realize their own potential at the levels of creativity and its exteriorization (on professional and theoretical, vocational and practical training and in the work of the cluster). The variants of professionally oriented artistic and technical creativity studying, which depend on the purpose, possibilities and number of the covered students, are analyzed. The advantages provided by professional-oriented artistic and technical creativity to future workers are determined. ua
dc.description.abstract В статье обоснована необходимость изучения учащимися учреждений профессионально-технического образования художественно-технического творчества, ориентированного на профессию. Установлено, что необходимым условием выявления и развития творческих способностей учащихся является создание интегрированного образовательного процесса, в котором они могут реализовать свой потенциал на уровнях творчества и его экстериоризации (в профессионально-теоретической, профессионально-практической подготовке и в кружковой работе). Проанализированы варианты изучения профессионально ориентированного художественно-технического творчества, которые зависят от цели, возможностей и количества охваченных учеников. Рассмотрены преимущества, которые может предоставить художественно-техническое творчество рабочим в будущем. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Editor Kazakh National University named after Abai «Ulagat» ua
dc.subject художньо-технічна творчість учнів ПТНЗ ua
dc.subject creative ability ua
dc.subject artistic and technical creativity ua
dc.subject educational process ua
dc.subject future worker ua
dc.subject vocational education ua
dc.subject творческая способность ua
dc.subject художественно-техническое творчество ua
dc.subject образовательный процесс ua
dc.subject будущий рабочий ua
dc.subject профессиональное образование ua
dc.title Organizational and pedagogical reasoning for studying by future workers of professionally oriented artistic and technical creativity ua
dc.title.alternative Организационно-педагогические условия обучения будущих рабочих художественно-техническому творчеству ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу