DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 1 (42) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28721
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЦись, Д. І.-
dc.date.accessioned2020-05-14T16:33:43Z-
dc.date.available2020-05-14T16:33:43Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationЦись, Д. І. Використання спортивно спрямованого навчання у процесі фізичного виховання студентів / Д. І. Цись // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : зб. наук. праць. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 1 (42). - С. 90-98.ua
dc.identifier.urihttp://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28721-
dc.description.abstractУ статті розглядаються питання удосконалення фізичної підготовленості студентів засобами спортивно спрямованого навчання волейболу. Теоретично обґрунтовано доцільність занять з фізичного виховання зі спортивною спрямованістю. Розроблена альтернативна програма з фізичного виховання яка сприятиме удосконаленню навчального процесу з фізичного виховання у вищих начальних закладах.ua
dc.description.abstractВ статье рассматриваются вопросы совершенствования физической подготовленности студентов средствами спортивно направленного обучения волейболу. Теоретически обоснована целесообразность занятий по физическому воспитанию со спортивной направленностью. Разработана альтернативная программа по физическому воспитанию которая будет способствовать совершенствованию учебного процесса по физическому воспитанию в высших учебных заведениях.ua
dc.description.abstractThis article deals with an extremely important problem of using sports oriented education in the physical education classes in higher educational establishments. Theoretically analyzed and proved the effectiveness of classes with a sports orientation and it is confirmed by a number of experimental studies while doing sports like football, handball, basketball. The tendencies of health problem of the young generation is analyzed. It is admitted that one of the factor of solving this problem is sport oriented education. Using sociological methods (questionnaires, interviews) made it possible to ascertain the motivation of students for physical education classes and determined the importance of experimental investigations of senior students with low level of physical fitness. An alternative program of physical education for athletic training department teams in volleyball is suggested. The oriented distribution of hours by section of the curriculum for students of the third and fourth courses is made. A tentative schedule of learning material in volleyball for the third-year students is made, chosen an integrated approach and techniques of physical qualities development that will help to improve and enhance the physical fitness of the students of higher educational establishments. In further researches it may be more detailed study of sports oriented education and models development of training with a focus on each course.ua
dc.language.isoukua
dc.publisherНПУ імені М. П. Драгомановаua
dc.subjectстудентиua
dc.subjectфізичне вихованняua
dc.subjectфізична підготовленістьua
dc.subjectспортивна спрямованістьua
dc.subjectздоров’яua
dc.subjectстудентыua
dc.subjectфизическое воспитаниеua
dc.subjectфизическая подготовленностьua
dc.subjectспортивная направленностьua
dc.subjectздоровьеua
dc.subjectstudentsua
dc.subjectphysical educationua
dc.subjectphysical fitnessua
dc.subjectsport-orientationua
dc.subjecthealthua
dc.titleВикористання спортивно спрямованого навчання у процесі фізичного виховання студентівua
dc.typeArticleua
Appears in Collections:Випуск 1 (42)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsys.pdf283.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.