Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Цуркан, Т. Г.
dc.contributor.author Баланюк, Н. С.
dc.date.accessioned 2020-04-02T08:43:33Z
dc.date.available 2020-04-02T08:43:33Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Цуркан Т. Г. Формування готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти / Т. Г. Цуркан, Н. С. Баланюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 70. – С. 264-269. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27922
dc.description.abstract У соціальному сенсі інклюзивна освіта розкривається так: участь – це рушійна сила інклюзії, інклюзивна освіта спрямована на подолання нерівноправної участі; інклюзивне суспільство – це відкрите суспільство, яке надає індивіду можливість включення; інклюзивна освіта являє собою шлях у включене суспільство; соціальна місія інклюзивної освіти полягає в тому, що вона вчить дітей працювати в команді, спілкуватися, розвиватися разом з іншими, прагнути до єдності, цінувати різноманітність. Інклюзія в суспільних відносинах і в освіті сьогодні впроваджується як провідна ідеологія ставлення до людей з особливими освітніми потребами в нашій країні. Але при цьому системне впровадження інклюзивної освіти відбувається в Україні вкрай повільно і досить нерівномірно. Підготовка кадрів для інклюзивної освіти є однією з умов реалізації самої інклюзії. Підготовка висококваліфікованих фахівців, здатних працювати в умовах, що змінилися, передбачає використання моделі формування готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти, побудованої на основі системного, компетентнісно-діяльнісного і аксіологічного підходів. Дуже важливо враховувати організаційно-педагогічні умови, що забезпечують формування такої готовності. Необхідність професійної підготовки педагогів до реалізації інклюзивної освіти відзначається в сучасній освітній політиці. У статі розкрито проблему готовності педагогів до роботи в інклюзивному освітньому просторі. Значущість та актуальність окресленої проблеми підтверджена аналізом нормативних документів. Автори відстежили різні позиції щодо трактування дефініції «готовність» та визначили власне розуміння цього поняття. Окреслено критерії готовності педагога до інклюзивної педагогічної практики. У статті описано основні компоненти професійної готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти. Спроєктована модель формування готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти включає комплекс педагогічних умов, що обґрунтовані в статті. ua
dc.description.abstract In the social sense, inclusive education is revealed as follows: participation is the driving force of inclusion, inclusive education is aimed at overcoming unequal participation; an inclusive society is an open society that gives the individual the opportunity to become involved; inclusive education is a way into an inclusive society; The social mission of inclusive education is that it teaches children to work as a team, to communicate, to develop with others, to strive for unity, to appreciate diversity. Inclusion in public relations and inclusion in education is now being implemented as a leading ideology of treating people with special educational needs in our country. However, the systematic implementation of inclusive education in Ukraine is extremely slow and rather uneven. Training for inclusive education is one of the prerequisites for inclusive education itself. The training of highly qualified specialists, able to work in the changed environment, involves the use of the model of formation of the readiness of future teachers to work in the conditions of inclusive education, built on the basis of systemic, competence-activity and axiological approaches. It is very important to take into account the organizational and pedagogical conditions that ensure the formation of such readiness. The need for professional training of teachers for the implementation of inclusive education is noted in modern educational policy. The problem of teachers’ readiness to work in inclusive educational space is revealed in the article. The significance and urgency of the outlined problem is confirmed by the analysis of regulatory documents. The authors traced different positions on the interpretation of the definition of “readiness” and defined their own understanding of the concept. The criteria of teacher’s readiness for inclusive pedagogical practice are outlined. The main components of future teachers’ professional readiness to work in inclusive education are described in the article. The designed model of formation of future teachers’ readiness to work in the conditions of inclusive education includes a set of pedagogical conditions, which are substantiated in the article. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject готовність ua
dc.subject інклюзивна освіта ua
dc.subject майбутній вчитель ua
dc.subject інклюзивний освітній простір ua
dc.subject педагог ua
dc.subject readiness ua
dc.subject inclusive education ua
dc.subject future teacher ua
dc.subject inclusive educational space ua
dc.subject teacher ua
dc.subject.classification 376.112.4 ua
dc.title Формування готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти ua
dc.title.alternative Formation of future teachers’ readiness for work in inclusive education conditions ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу