ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Цуркан, Т. Г. | |
dc.contributor.author | Баланюк, Н. С. | |
dc.date.accessioned | 2020-04-02T08:43:33Z | |
dc.date.available | 2020-04-02T08:43:33Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Цуркан Т. Г. Формування готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти / Т. Г. Цуркан, Н. С. Баланюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 70. – С. 264-269. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27922 | |
dc.description.abstract | У соціальному сенсі інклюзивна освіта розкривається так: участь – це рушійна сила інклюзії, інклюзивна освіта спрямована на подолання нерівноправної участі; інклюзивне суспільство – це відкрите суспільство, яке надає індивіду можливість включення; інклюзивна освіта являє собою шлях у включене суспільство; соціальна місія інклюзивної освіти полягає в тому, що вона вчить дітей працювати в команді, спілкуватися, розвиватися разом з іншими, прагнути до єдності, цінувати різноманітність. Інклюзія в суспільних відносинах і в освіті сьогодні впроваджується як провідна ідеологія ставлення до людей з особливими освітніми потребами в нашій країні. Але при цьому системне впровадження інклюзивної освіти відбувається в Україні вкрай повільно і досить нерівномірно. Підготовка кадрів для інклюзивної освіти є однією з умов реалізації самої інклюзії. Підготовка висококваліфікованих фахівців, здатних працювати в умовах, що змінилися, передбачає використання моделі формування готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти, побудованої на основі системного, компетентнісно-діяльнісного і аксіологічного підходів. Дуже важливо враховувати організаційно-педагогічні умови, що забезпечують формування такої готовності. Необхідність професійної підготовки педагогів до реалізації інклюзивної освіти відзначається в сучасній освітній політиці. У статі розкрито проблему готовності педагогів до роботи в інклюзивному освітньому просторі. Значущість та актуальність окресленої проблеми підтверджена аналізом нормативних документів. Автори відстежили різні позиції щодо трактування дефініції «готовність» та визначили власне розуміння цього поняття. Окреслено критерії готовності педагога до інклюзивної педагогічної практики. У статті описано основні компоненти професійної готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти. Спроєктована модель формування готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти включає комплекс педагогічних умов, що обґрунтовані в статті. | ua |
dc.description.abstract | In the social sense, inclusive education is revealed as follows: participation is the driving force of inclusion, inclusive education is aimed at overcoming unequal participation; an inclusive society is an open society that gives the individual the opportunity to become involved; inclusive education is a way into an inclusive society; The social mission of inclusive education is that it teaches children to work as a team, to communicate, to develop with others, to strive for unity, to appreciate diversity. Inclusion in public relations and inclusion in education is now being implemented as a leading ideology of treating people with special educational needs in our country. However, the systematic implementation of inclusive education in Ukraine is extremely slow and rather uneven. Training for inclusive education is one of the prerequisites for inclusive education itself. The training of highly qualified specialists, able to work in the changed environment, involves the use of the model of formation of the readiness of future teachers to work in the conditions of inclusive education, built on the basis of systemic, competence-activity and axiological approaches. It is very important to take into account the organizational and pedagogical conditions that ensure the formation of such readiness. The need for professional training of teachers for the implementation of inclusive education is noted in modern educational policy. The problem of teachers’ readiness to work in inclusive educational space is revealed in the article. The significance and urgency of the outlined problem is confirmed by the analysis of regulatory documents. The authors traced different positions on the interpretation of the definition of “readiness” and defined their own understanding of the concept. The criteria of teacher’s readiness for inclusive pedagogical practice are outlined. The main components of future teachers’ professional readiness to work in inclusive education are described in the article. The designed model of formation of future teachers’ readiness to work in the conditions of inclusive education includes a set of pedagogical conditions, which are substantiated in the article. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | готовність | ua |
dc.subject | інклюзивна освіта | ua |
dc.subject | майбутній вчитель | ua |
dc.subject | інклюзивний освітній простір | ua |
dc.subject | педагог | ua |
dc.subject | readiness | ua |
dc.subject | inclusive education | ua |
dc.subject | future teacher | ua |
dc.subject | inclusive educational space | ua |
dc.subject | teacher | ua |
dc.subject.classification | 376.112.4 | ua |
dc.title | Формування готовності майбутніх педагогів до роботи в умовах інклюзивної освіти | ua |
dc.title.alternative | Formation of future teachers’ readiness for work in inclusive education conditions | ua |
dc.type | Article | ua |