DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 07. Релігієзнавство. Культурологія. Філософія » Випуск 22 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2647
Title: Проблема культурного модусу мультивекторності та цілісності здобуття фахової майстерності у національній освітній системі
Authors: Пасько, К.М.
Keywords: модернізація
тенденції
педагогічна майстерність
система
професійна підготовка
philosofical, pedagogical, psychological, historical aspects of forming of pedagogical creativity
professional teacher’s training
modernization
tendencies, specificity, structure and stages of pedagogical creativity
a system of the professional training of a future teacher
Issue Date: 2009
Publisher: Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Citation: Пасько К.М. Проблема культурного модусу мультивекторності та цілісності здобуття фахової майстерності у національній освітній системі / К.М. Пасько // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 7. Релігієзнавство. Культурологія. Філософія : [зб. наукових праць] / ред. рада : В. П. Андрущенко (голова) ; М-во освіти і науки, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009. – Вип. 22 (35). – С. 58-64
Abstract: Стаття присвячена проблемам професійного становлення педагога взагалі і формуванню педагогічної майстерності зокрема та їх філософському осмисленню в контексті сучасних запитів особистості та соціуму.
The thesis contains the world outlook and philosophical analysis of the phenomenon of the forming of the pedagogical creativity in the professional teacher’s training system. This work reviews the theoretical and methodological ways of the investigation of the professional training’s system of a modern teacher. It was determined the matter, place and role of the pedagogical creativity by the methods of teachings and educational process, the role of teaching practice in the system of forming of the pedagogical creativity of a modern teacher.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2647
Appears in Collections:Випуск 22

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pasko.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.