DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 37 (61) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26280
Title: Теоретичні та практичні аспекти впровадження когнітивно-поведінкового підходу у психотерапії інтерналізуючих розладів у дітей
Authors: Скляренко, О. М.
Issue Date: 2012
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Скляренко, О. М. Теоретичні та практичні аспекти впровадження когнітивно-поведінкового підходу у психотерапії інтерналізуючих розладів у дітей / О. М. Скляренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. – Київ, 2012. - Вип. 37 (61). – С. 299-302.
Abstract: Статья посвящена исследованию особенностей влияния когнитивно-поведенческой психотерапии относительно интернализирующих расстройств. Показано, что для эффективной психотерапии важно обладать глубоким эмпирическим пониманием природы аффективного расстройства у детей и подростков, возрастных особенностей развития ребенка. Проанализированы этапы когнитивно-поведенческой терапии и структура терапевтических сессий.
The article investigates the influence of the features of cognitive-behavioral psychotherapy concerning with internalizing disorders. It is shown that for effective psychotherapy is important to have a deep empirical understanding the nature of affective disorder in children and teenagers, age characteristics of the child. The stages of cognitive-behavioral therapy and the structure of therapy sessions are analyzed.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26280
Appears in Collections:Випуск 37 (61)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Skliarenko.pdf267.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.