DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 16 (9) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26212
Title: Світоглядні засади трактування терміну "духовність" українськими педагогами другої половини XIX століття
Other Titles: Outlook fundamentals of the term "spirituality" interpretation by the ukrainian educators (the second half of the XIX century)
Authors: Цибулько, О. С.
Keywords: духовність
любов
екзистенція
освіта
виховання
spirituality
love
existence
education
Issue Date: 2019
Publisher: «Видавництво «Гілея»
Citation: Цибулько, О. С. Світоглядні засади трактування терміну "духовність" українськими педагогами другої половини XIX століття / О. С. Цибулько // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : Collection of scientific papers / Голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2019. – Випуск 16 (9) : гуманітарні науки. – С. 84-95.
Abstract: У статті розглядається питання світо-глядних засад трактування терміну “духовність” українськими педагогами другої половини ХІХ століття. Особлива увага приділяється фундаментальним концепціям “духовності” в педагогіці. У статті виявлено особливості національного визна-чення терміну “духовності”.
The article deals with the ideological principles of interpretation of the term “spirituality” by Ukrainian educators of the second half of the nineteenth century. Particular attention is paid to the fundamental concepts of “spirituality” in pedagogy. The article reveals the peculiarities of the national definition of the term “spirituality”.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26212
Appears in Collections:Випуск 16 (9)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsibulko.pdf372.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.