DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 16 (9) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26175
Title: Екстерналізація освітніх послуг як шлях до реалізації дуальної освіти
Other Titles: Externalization of educational services as a way to realizing dual education
Authors: Кивлюк, О. П.
Жукова, Г. В.
Keywords: освіта
екстерналізація
освітні послуги
заклади вищої освіти (ЗВО)
дуальна освіта
управління знаннями
теорія маркетингу послуг
education
externalization
educational services
HEI (Higher Education Institution)
dual education
knowledge management
theory of service marketing
Issue Date: 2019
Publisher: «Видавництво «Гілея»
Citation: Кивлюк, О. П. Екстерналізація освітніх послуг як шлях до реалізації дуальної освіти / О. П. Кивлюк, Г. В. Жукова // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : Collection of scientific papers / Голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2019. – Випуск 16 (9) : гуманітарні науки. – С. 17-28.
Abstract: Актуальність дослідження обумовлена освітньою кризою яка продовжує загострюватися в Україні, не зважаючи на чисельні реформи, які перманентно впроваджує МОН України. Отже, реалії сьогодення вимагають від освітян пошук нових шляхів розвитку вищої освіти в контексті принципів міждисциплінарності, індивідуалізації, безперервності, свідомості у процесі навчання та дуальної освіти. Для будь-якого ЗВО актуальними завданнями у підготовці студентів є отримання ними високого рівня теоретичних та практичних знань, професійних компетентностей, умінь успішно адаптуватися в умовах швид-коплинних соціально-економічних змін та конкурентоспроможності на ринку праці.
Urgency of the research is due to the educational crisis that continues to worsen in Ukraine, despite the numerous reforms that the Ministry of Education and Science of Ukraine is constantly introducing. Today's realities require teachers to search for new ways to develop higher education in the context of the principles of interdisciplinarity, individualization, sustainability, consciousness in the learning process and dual education. For any HEI, the urgent tasks in preparing students are to obtain a high level of theoretical and practical knowledge, professional competencies, and the ability to adapt successfully in conditions of rapid socio-economic changes and competitiveness in the labor market.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26175
Appears in Collections:Випуск 16 (9)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kivlyuk.pdf401.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.