DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 16. Творча особистість учителя: проблеми теорії і практики » Випуск 26 (36) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25738
Title: Умови формування готовності майбутнього вчителя до науково-дослідної роботи в школі
Other Titles: Conditions formation of readiness of the future teachers to research work at school
Условия формирования готовности будущего учителя к научно-исследовательской работе в школе
Authors: Дудко, Я. В.
Keywords: вищий навчальний заклад
готовність
готовність до науково-дослідної роботи
студент
умови
institution of higher education
readiness
readiness for scientific research
student conditions
высшее учебное заведение
готовность
готовность к научно-исследовательской работе
студент
условия
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Дудко, Я. В. Умови формування готовності майбутнього вчителя до науково-дослідної роботи в школі / Я. В. Дудко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість вчителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 26 (36). - С. 86-90.
Abstract: У статті розглядається проблема формування готовності майбутнього вчителя до науково-дослідної роботи в школі, що набуває актуальності, оскільки студент, який володіє технологією експериментально-дослідницької діяльності, є спроможнім до збагачення особистісного педагогічного досвіду. Аналіз наукової літератури дав можливість дійти висновку, що одним з найефективніших шляхів вирішення цієї проблеми є визначення та забезпечення організаційно-педагогічних умов формування готовності майбутнього вчителя до науково-дослідної роботи в школі.
The article focuses on the problem of formation of readiness of the future teachers to research work at school, that takes relevance, because the student who owns the technology experimental research activities, has been able to expand their own scientific and theoretical stock of knowledge, enrich personal educational experience and implementing innovative methods learning in teaching practice. On the need for scientific research in the secondary school, as an important component of professional formation and advanced training of the teacher of an educational institution, stated in legal documents of Ukraine. The analysis of scientific literature made it possible to conclude that one of the most effective ways to address the formation of readiness of the future teachers to research work at secondary school is to identify and provide organizational and pedagogical conditions of formation of readiness of the future teachers to research work at secondary school. Defined organizational and pedagogical conditions of formation of readiness of the future teachers to research work at school: the stimulation of teachers to search for scientific knowledge at the time of research in the field of education; creating an environment of information awareness with legal documents on the implementation of research in secondary schools; formation of readiness for innovation in the implementation of research; providing practical orientation of process of formation of readiness of the future teachers to research work at schools. Highlight that the use of effective practical educational forms and methods by teacher, contribute to the approximation of the acquired knowledge to real experimental research because the imitation of real activity takes place in the process of learning. Prospects of further scientific studies author sees in the determination and justification of promising areas to ensure organizational and pedagogical conditions of formation of readiness of the future teachers to research work at school and their research and experimental verification.
В статье рассматривается проблема формирования готовности будущего учителя к научноисследовательской работе в школе, которая приобретает актуальность, поскольку студент, который владеет технологией экспериментально-исследовательской деятельности, способный к обогащению личностного педагогического опыта. Анализ научной литературы дал возможность прийти к выводу, что одним из наиболее эффективных путей решения этой проблемы есть определение и обеспечение организационно-педагогических условий формирования готовности будущего учителя к научно-исследовательской работе в школе.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25738
Appears in Collections:Випуск 26 (36)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dudko.pdfосновна стаття291.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.