Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Упровадження пауерліфтингу в систему навчально-виховного процесу з фізичного виховання студентів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мичка, І. В.
dc.date.accessioned 2019-09-16T12:30:21Z
dc.date.available 2019-09-16T12:30:21Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Мичка, І. В. Упровадження пауерліфтингу в систему навчально-виховного процесу з фізичного виховання студентів / І. В. Мичка // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 5 (113). - С. 97-100. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25525
dc.description.abstract У статті розглядається ефективність упровадження пауерліфтингу в систему навчально-виховного процесу з фізичного виховання студентів. Проаналізовано сучасні дослідження з питань ефективності впровадження засобів пауерліфтингу в навчально-виховний процес з фізичного виховання студентської молоді. Розкрито роль і значення пауерліфтингу в організації самостійних занять студентів як одного із чинників покращення здорового способу життя. Встановлено, що впровадження пауерліфтингу в навчально-виховний процес з фізичного виховання позитивно впливає на формування в студентів мотивації та інтересу до занять пауерліфтингом, що виявляється у ставленні їх до занять з фізичного виховання та до самостійних занять фізичними вправами. ua
dc.description.abstract The article discusses the effectiveness of the introduction of powerlifting into the system of educational process for the physical education of students. The role and importance of powerlifting in the organization of self-study of students as one of the factors of improving a healthy lifestyle is revealed. It has been established that the introduction of powerlifting into the educational process for physical education has a positive effect on the formation of motivation and interest in students in powerlifting, physical education classes and self-study exercises. Powerlifting has a great potential, since it can be represented in the system of educational process of physical education as a means of general physical training of students, special strength training, extracurricular form of organization of classes and a separate independent special course. Taking into account the above, we consider it expedie. The introduction of powerlifting in the educational process of physical education of students of higher educational institutions should be carried out systematically, systematically and consistently. During the formation of positive perceptions of students about the impact of exercises with powerlifting on their body at the beginning of the school year during the first two classes on physical education, to combine material on safety, hygiene requirements and the theory of physical culture and sports with information on powerlifting as an effective means of forming the body. The analysis of the results of the molding experiment shows that the introduction of powerlifting in the educational process of physical education positively affects the formation of motivation and interest in students in powerlifting, which is manifested in their relation to physical education lessons and to independent exercises with physical exercises. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject пауерліфтинг ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject студенти ua
dc.subject навчально-виховний процес ua
dc.subject powerlifting ua
dc.subject physical education ua
dc.subject students ua
dc.subject the educational process ua
dc.title Упровадження пауерліфтингу в систему навчально-виховного процесу з фізичного виховання студентів ua
dc.title.alternative The introduction of powerlifting into the system of educational process for the physical education of students ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу