DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5 (113) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25525
Title: Упровадження пауерліфтингу в систему навчально-виховного процесу з фізичного виховання студентів
Other Titles: The introduction of powerlifting into the system of educational process for the physical education of students
Authors: Мичка, І. В.
Keywords: пауерліфтинг
фізичне виховання
студенти
навчально-виховний процес
powerlifting
physical education
students
the educational process
Issue Date: 2019
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Мичка, І. В. Упровадження пауерліфтингу в систему навчально-виховного процесу з фізичного виховання студентів / І. В. Мичка // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 5 (113). - С. 97-100.
Abstract: У статті розглядається ефективність упровадження пауерліфтингу в систему навчально-виховного процесу з фізичного виховання студентів. Проаналізовано сучасні дослідження з питань ефективності впровадження засобів пауерліфтингу в навчально-виховний процес з фізичного виховання студентської молоді. Розкрито роль і значення пауерліфтингу в організації самостійних занять студентів як одного із чинників покращення здорового способу життя. Встановлено, що впровадження пауерліфтингу в навчально-виховний процес з фізичного виховання позитивно впливає на формування в студентів мотивації та інтересу до занять пауерліфтингом, що виявляється у ставленні їх до занять з фізичного виховання та до самостійних занять фізичними вправами.
The article discusses the effectiveness of the introduction of powerlifting into the system of educational process for the physical education of students. The role and importance of powerlifting in the organization of self-study of students as one of the factors of improving a healthy lifestyle is revealed. It has been established that the introduction of powerlifting into the educational process for physical education has a positive effect on the formation of motivation and interest in students in powerlifting, physical education classes and self-study exercises. Powerlifting has a great potential, since it can be represented in the system of educational process of physical education as a means of general physical training of students, special strength training, extracurricular form of organization of classes and a separate independent special course. Taking into account the above, we consider it expedie. The introduction of powerlifting in the educational process of physical education of students of higher educational institutions should be carried out systematically, systematically and consistently. During the formation of positive perceptions of students about the impact of exercises with powerlifting on their body at the beginning of the school year during the first two classes on physical education, to combine material on safety, hygiene requirements and the theory of physical culture and sports with information on powerlifting as an effective means of forming the body. The analysis of the results of the molding experiment shows that the introduction of powerlifting in the educational process of physical education positively affects the formation of motivation and interest in students in powerlifting, which is manifested in their relation to physical education lessons and to independent exercises with physical exercises.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25525
Appears in Collections:Випуск 5 (113)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mychka.pdf112.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.